Back to reality

Helgen slutade inte lika bra som den började. Det blev extremt mycket folk, gigantiska klasser och bara alldeles för mycket av allt. Marion var rädd för ena långsidan och det blev väldigt tufft inne på den lilla arenan med tanke på att man behöver använda vartenda meter. 

Såg GP kval 2 (145) på lördag kväll vilket var riktigt stort. Utomlands brukar klasserna vara betydligt större men att det var såhär stort i ett kval var lite speciellt. Klassen var 150+ och redan när jag såg det kvalet så kände jag att GP kommer såklart bli ännu större och det kommer bli väldigt tufft. Velade lite men efter att ha pratat med Lisen bestämde jag mig för att rida GP, fanns inga andra bra klasser samt att jag hade sparat och förberett henne inför denna klass. 

Gick banan och kände att det var riktigt stort (folk gick tom och påminde banbyggaren om att det är en 145GP, banbyggaren skrattade och sa: ja, på pappret står det de..) men att banan ändå passade Marion. Började bra, linjerna i början stog inte så nära läktarna och det var till Marions fördel. I slutet av banan kom det en S-båge med oxer- fem/sex steg till ett räcke, och sedan vidare på 4/5 steg ner till en oxer. Hade beslutat att rida 5 steg på linje nr 1, den oxern stog i svängen och Marion var inte riktigt beredd på den, överhoppade sig och vinglade ut på ytterbåge och mina 5 steg blev alldeles för långa och jag ramlade av. Tråkigt avslut, var felfri fram tills dess. 

Ingen optimal tävlingshelg men både denna tävling och Mechelen är ju egentligen bara för rutinen, sen att Marion hoppa väldigt bra i Mechelen var bara ett plus. Jag vet att hon har det tufft inne på arenor och det är därför jag tagit med henne ut på dessa tävlingar. Syftet med dessa tävlingar har varit att få rutin och erfarenhet och planen är inte att vi ska prestera som bäst nu utan detta är förberedande inför feb/mars.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd med ett sånt snopet slut :( Särskillt när ni var nolla fram till det. Lisa H :)

2015-01-14 @ 20:01:46
Postat av: M

Du har gjort en riktigt bra prestation, åkt på internationellt meeting själv med allt vad det innebär och ridit bra rundor! Allting kan hända och som du själv sa gör du detta som förberedande arbete. När blir din nästa tävling?
Hade väldigt gärna velat se träningsfilmer, speciellt när du markarbetar/hoppar fram. Det ger mig som läsare en röd tråd i hur du värmer för att klara av tuffa banor

2015-01-14 @ 20:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0