Helsingborg dag 1

Började med att hoppa 110 idag med Crownie som var ganska vinglig och hoppade lite för högt och kom inte riktigt fram på alla distanser. Fick ett stopp på ett spegelvatten som jag inte räckte fram så då passa han på att titta till lite. Förövrigt hoppade strålande men inte riktigt framme utan istället lite vinglig. 

Han kändes 1000 gånger bättre till 120 där jag la all fokus på att få honom framme för skänkeln. Dock blev det nästa för mycket då jag red honom lite lång till en början utan att riktigt spänna bågen, tror det blev lite för nice och att han kände sig lite övergiven i det med tanke på att han haft en kille som tidigare nästan har tryckt ihop honom mellan hinderna. Han stannade 2 gånger på ettan och därefter satte jag ihop honom lite och då flöt allt på hur bra som helst och han lekte runt. Hoppade heeelt otroligt! Tänkte göra så från början nästa gång så det blir lite mer felfritt ;) Men vi börjar hitta varandra lite mer, steg för steg. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0