Svar på frågestund del 3

Vad heter Marions avkomma? Vad är det för stam på den och när är den född? :) Superbra blogg, är alltid så himla inspirerande och motiverande att läsa den. :)
Main Escada, e. Etrusco u.Marion Zeta, eu Robin Z. Den är 5år och går stadigt 120 (ett tidsfel från att kvala Falsterbo). Tack! :)
 
Hej, älskar din blogg! Men jag hade önskat att du uppdatera lite mer:( men förstår att skolan måste ta mycket tid! Är du i stallet alla dagar i veckan? Eller har du någon "plugg-dag"? vad är ditt nästa mål? Hade vart kul om du skrev endel om SMet var det fin tävling? Var du nöjd?
Kul att höra! Ja jag är i stallet alla dagar i veckan. Mitt nästa mål är att debutera och bli stadig i 145 och jag strävar även mot Scandinavium, även fast det kan bli tufft första året som YR. SMet gick i Henriksdal och det är en fin tävlingsplats, dock en del som vägde ner tävlingen enligt mig, bland annat fanns det ingen läktare, inget vidare utbud av mat, dåligt med prispengar mm men det viktigaste som banor och uppstallning var bra. Jag är dock inte alls nöjd med vår prestation.   

Är skillnaden mellan junior och YR stor? Läste att du skulle rida minst två em, vilka skulle du tippa på nu blir nästa års em-lag? Kul med frågestund :p
Jag tycker att det är väldigt stor skillnad eftersom man som YR behöver bli stabil i 150 för att hänga med i toppen och klart att det är tufft. Känns som att steget till 150 från 140 är väldigt stor. Ska och ska, men jag har som mål att rida YREM. Oj, det vill jag inte uttala mig om, det är extremt lång kvar och det kan hända mycket tills dess.
 
Hur tänker du kring att ha en hållbar och glad häst? Tex tränar du varierat på olika underlag på bana/ i skogen.Lindar benen, foder osv. Har du kommit fram till ett vinnande koncept :)
Självklart har jag alltid det i åtanke och är extremt noggrann med underlag. Jag hoppar i princip bara större hinder på fibersand och varierar underlaget mycket hemma. Jag rider främst i ridhuset men de skrittas på asfalt varje dag och rids även oftast i skog och mark som avskrittning. Jag tror att allt är väldigt individuellt när det gäller ett vinnande koncept men jag har stor fokus på varierat underlag och bra underlag. Jag kyler och back on trackar efter anstängning ger de förutsättningar via bra foder och håller de glada för utan vilja går ingenting.
 
Hej!
Vad tänker du göra när du pluggat klart? Satsa utomlands eller köra på lite här hemma i Sverige?
Satsa utomlands och eventuellt komma tillbaka till Sverige och ha min bas här och starta eget.
 
Vad hade Marion för skada? :)
Hamstring, en inflammation i ett muskelfäste.
 
Om du hade fått välja 5 hästar världen över att ha i ditt stall. Vilka hade du valt?
Och 5 svenska hästar att ha i stallet, vilka hade det då varit? :)
Oj, vad svårt! Winningmood är en absolut favorit, men skulle inte tacka nej till Big Star eller Plot Blue heller ;)   
Svenska är garanterat Baltimore (en häst på miljonen, fantastisk!), Glory Days, Matrix, Come Soon och såklart Marion Zeta.:)
 
tror du Inova kommer hålla för YR-åren?
Tror vet jag inte om jag gör, men jag hoppas det iallafall! Det är svårt att säga, som sagt är det ett tufft steg att ta men jag vet att det finns i henne, jag ska bara lära mig att hitta den ridningen hon behöver för att klara det..
 
Hej! Måste börja med o säga att du är så otroligt duktig o rider så mjukt,stilla o snyggt:) Du skriver att du tar väl hand om hästarnas ben när du tränat hårt, Jag skulle vilja veta exakt vad det är du gör vilket liniment, back on track eller vad de nu kan va:)??
Tack så mycket :) Det är helt individuellt från häst till häst men jag kyler båda hästarna efter ansträgning. På Inova använder jag även arnika (inte endast ben) medan jag brukar använda kylliniment (kommer inte ihåg vad det heter) på Marion. Marion åker alltid med paddar (oftast back on track till och från träning och tävling) och lindor, även Inova står med back on track ibland men Marion kan inte ha transportskydd och behöver därför lindas. Har även back on track för ryggen som jag växlar mellan båda hästarna, används främst på meeting. 

Kommentarer
Postat av: Anja

åh det är min gamla tränare som äger Main Escada :)

2012-09-08 @ 07:18:50
URL: http://www.ponnyresultat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0