Fina hästar!

Har precis kommit till hotellrummet efter en låång dag. Har knappt något internet på mobilen så bloggningen blev ju inte så mycket bättre iallafall ;) Båda hästarna har iallafall hoppat mer än väl och känns riktigt fina båda två!

Marion var först ut och kändes riktigt fin på framhoppningen, hon blev lite spänd inne på banan och blev rädd för flaggen och gjorde ett jätte konstigt språng på ettan vilket vi rev, resten var hon klockren och därför stör jag mig lite på denna incident då jag låg bra på ettan och inte kunde påverka detta. Egentligen gör det ingenting men det kändes så himla onödigt.

Inova var fantastiskt fin i 140 idag! Jag hamnade dock ur rytm en linje vilket inte var optimalt, men min härligt vita fighter löste det överförväntan med lite vilja! Vi fick ett nedslag på ett av hinderna i denna linje, och sedan ett onödigt pet ut ur kombinationen på sista hindret men det är grymt härligt hur hon tror på sig själv och jobbar med mig. Jag gav henne inte optimala förutsättningarna idag men hon tar oss runt med bravur ändå och det hennes kämparglöd betyder så mycket för mig!

Imorgon blir det 135 för Inova. Marion ska debutera 145cm och det kommer inte vara en lek, klassen är både Elit och kval till Folkswagen Grand Prix, det kommer bli både stort och tekniskt, och när det gäller motståndet snackar vi OS-ekipage.. Jag ska helt enkelt bara gå in helt kravlöst och bara skaffa rutin och erfarenhet, och vara lite extra glad över att Niclas är på plats. :) 

 


Kommentarer
Postat av: Marina Björkman/Team AMY HB

Tänk inte på att det är debut, kval till det ena eller det andra mm utan bara rid som att det är vilken klass som helst, tänk 130 eller 140m hoppning utan prestige och bara "Lotsa" runt Marion i en bra runda! Då kommer det att gå lätt som en plätt! Lycka Till :)

2012-09-29 @ 00:05:42
Postat av: maria

vilken kanon omhoppning!!! som hon hoppar alltså! helt jävla fantastiskt!!! du gör det grymt som sitter kvar! själv skulle man flyga som en projektil! Det ser så lekande lätt ut för er, kommer gå super i morgon!

2012-09-29 @ 13:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0