Fantastiska hästar!

Dagens klass var en lång 140 bana som bestod av 12 hinder, 14 språng och en hel del transportsträckor. Inova var först ut och var hur fin som helst, jag är så himla glad över hur hon känns nu! Hon är helt grym! Hon känns riktigt fräsch, är så lycklig, busig, hoppar fantastiskt och tror helhjärtat på sig själv och kämpar som aldrig förr! :) Hon är absolut dagens stjärna! Hon hoppade så bra att jag tappade stigbygeln på hinder nr 4 och jag lyckades inte fiska upp den igen så Inova fick ta mig runt även fast jag hängde lite på sidan 10 hinder med bara en stigbygel. Detta resulterade dock i tre onödiga nedslag då jag inte riktigt kunde sitta upp ordentligt vilket jag måste på henne. Är jag en tiondel för snabb med överlivet kan hon lätt ta en bom och det vet jag, men det var inte helt lätt att inte störa henne i språnget när jag som sagt bara hade ena stigbygeln och hamnade lite ur balans. Nedslagen gör dock ingenting, jag är bara så glad över att hon är i superform och det känns som att hon lätt kan gå större klasser när jag rider henne på det här sättet. Jag har hittar en bra ridning och ett ännu bättre upplägg för henne nu och jag tror stenhårt på den här hästen. :)

Även Marion kämpade på som vanligt och hoppade riktigt bra! Vi fick dock stressigt med att byta häst och jag kom aldrig riktigt ner i varv och var dock inte riktigt närvarande vissa delar av ritten. Lite läskigt att jag endast kom ihåg de 4 första hinderna när jag kom ut från banan och detta är en mental svaghet. Jag måste jobba på att komma ner i varv snabbare när vi har bråttom mellan hästarna så det inte går ut över ridningen. Nu blev jag lite passiv en linje och tog inga direkta beslut men resten var ändå bra och vi gick i mål med 4 fel, fina kämpe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0