Ändrade planer!

Har tänkt om lite i planeringen och kommer tävla nästa helg i kullabygden istället för Vallentuna i helgen då det är gräs i kullabygden vilket är bra inför SM. Hästarna kommer istället få ta det lite lugnt nu i helgen för att sedan åka till Skåne tisdag eller onsdag nästa vecka. :) Det blir perfekt med några lugna dagar nu innan vi åker så att jag kan trimma ordentligt där nere och även starta Kullabygden. Är i Skåne i ca två veckor och sedan när vi kommer hem så blir det meeting i Gislaved (Inova 130-140, Marion 130) därefter ska hästarna kollas av både John (vet) och Janne (Equiterapeut) i början av augusti för att sedan starta sin sista tävling innan SM, Tierp, åker endast dit någon dag och tävlar men hoppas på att båda hästarna kan gå 140cm. Därefter blir det SM i Henriksdal. Eventuellt kommer vi åka på någon Pay & Jump på Runsten på deras gräs så att även Marion hinner göra några starter på gräs. Tror även att det blir lite vattenträning med Marion hos Peder och Lisen så att hon är tränad på det inför SM.
 
Detta känns som en bra plan och förhoppningsvis så är båda hästarna i fin form till SM och man kan ju även hoppas på att jag hinner starta en 140 med Marion innan mästerskapet. Det skulle kännas lite extra tryggt att iallafall ha startat en 140 utomhus med henne, även fast jag känner mig väldigt säker på henne. Det är alltså bara tre tävlingar kvar inför SM men detta oroar inte mig, jag har två månader på mig att få de i fin form och det finns massor med tid för träning. :)
 
Lite vattenträning behövs nog om jag ska lyckas sitta kvar på Marion, haha.

Kommentarer
Postat av: Henny - blogg om livet med hästar på nybyggd gård!

Asså, din häst är så grymt fin!! Jag gillar den supermycket!! :D

Svar: Stort tack! :)
Alma Ranebo

2012-06-28 @ 14:29:54
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vill bara varna dig för Gislaved, underlaget på framhoppningen för mjuk, och tävlingsbanan är cementhård..

Svar: Tack! Jag var där förra året och tycker att tävlingsbanan är jättefin! Dock är framhoppningen lite djup så man får helt enkelt spara några språng där, förövrigt en jättefin anläggning och det finns inte så stor valmöjlighet av tävlingar den här säsongen.
Alma Ranebo

2012-06-28 @ 15:03:40
Postat av: Beatrice Nyberg

Haha hon är helt sjuk!! Lycka till med allt, vi ses i Tierp :)

Svar: Tack! Vi ses i falsterbo! :D
Alma Ranebo

2012-06-28 @ 16:21:40
URL: http://beatricenyberg.blogg.se
Postat av: Maja

Oh heliga moses vad hon hoppar! Hon är så himla frän!

Svar: haha tack! :)
Alma Ranebo

2012-06-28 @ 21:49:52
URL: http://majagoesirish.blogg.se
Postat av: sara

Haha jösses håll i dig! :D

2012-06-28 @ 21:58:08
URL: http://ussing.blogg.se
Postat av: Amanda Lindahl

Eller så väljer du Gärds RFs meeting istället för Gislaved! Stor gräsbana, tre olika ställen att hoppa fram på varav två på gräs och en på grus, fantastiskt underlag (aldrig någonsin varit med om någon som klagar på det) som går att jämföra med falsterbo och även henriksdal. Bra material på hindrena och banorna byggs av Fredrik Malm (A-banbyggare) som jag tror är en potentiell byggare för SM:et! Helt enkelt perfekt uppvärmning inför SM då förutsättningarna är väldigt lika :). Dessutom lägre startavgifter och bättre prispengar än gislaved om jag inte minns fel ;)

Svar: Låter såklart lockande! :) Ska kolla upp det! :)
Alma Ranebo

2012-07-03 @ 11:25:00
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0