Sadlar

Åkte till Såsta i Täby idag där Sharpman var, måste börja med att säga att de var väldigt duktiga, kunniga, och engagerade, inte minst när det gällde sadlarna utan de lade även stor vikt på vad man själv hade för mål mm bara för att få ett större perspektiv vad hästen är lämpad för, superbra! :)

Min butet sadel låg bra på båda med pad under, vilket jag alltid har så det var skönt! Min equipe låg bra på ena hästen men vi ska sälja den sadeln och köpa en ny som vi kan ha på båda hästarna. Då kommer min nuvarande Butet bli min "andra sadel" som jag använder om det tex är stressigt mellan starterna och jag inte hinner sadla om. Min butet är väldigt gammal och sliten så det är därför vi ska ha en ny. Provade en Antares idag som jag gillade som låg bra på båda men som dem sa så är jag en typisk "butet-ryttare" vilket betyder att är man van vid en butet så blir man inte nöjd med så mycket annat. Sharpmans butet som de hade med sig idag fungerade inte på Inova så vi ska tillbaka om en månad och testa en annan :)


Hälsade även på min finis idag! :)


Kommentarer
Postat av: M

Håller fullständigt med dig, en gång butet-ryttare och allt annat får man ingen "känsla" på!

Med mina nuvarande hästar går en med en butet byggd för just honom, men stoet går med en Frank Baines-sadel. När vi la på butet på henne hos min sadelutprovare vägrade hon samarbeta överhuvudtaget, just för att man får en sån close-contact.

Men är det ett baloubet-sto så är det.......

2012-01-12 @ 15:19:30
Postat av: Sanna

Finaste Brownie! :)

2012-01-15 @ 22:32:54
URL: http://sannalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0