Butet-sadel

När jag redan är i området utrustning kan jag ju lika gärna passa på att skriva om min älskade sadel. Jag har en butet sadel, som är sjukt bra! Jag har den på båda mina hästar, och på alla andra hästar jag rider. Den här sadeln ligger i stort sätt bra på alla hästar och den blir bara bättre o bättre desto mer använd och sliten den är.
Sadeln går inte att stoppa om vilket betyder att den tillslut blir ganska "platt", vilket gör att du kommer väldigt nära hästen. Sadeln formar sig även efter ryttaren så den blir bara skönare med tiden. Eftersom dem här sadlarna blir väldigt "gamla" så tycker man ju att dem borde bli repiga och slitna men det är helt fel! Hur fort du får en repa eller liknande behöver du bara putsa den så försvinner alla repor igen, coolt va? :)

Som ni säkert märker är jag helt kär i min sadel. Men inte nog med att den är så bra, den är även sjukt snygg! Den kostar ju en del, men jag lovar, den är värd varenda krona! :)

 

hittade bara en bild på en begagnad men så här ser den alltså ut!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0