helgens tävling

Har inte haft tid att uppdatera så skriver lite nu om tävlingen :)

M1 hoppade som sagt 135 i lördags men han var jätte trött och enligt Niclas inte riktigt framme för skänkeln. Jag tror de fick två rivningar i början av banan så sen utgick Niclas. Det var onödigt att slita på honom när han var så trött.
Brownie var jätte fin i lördags! Dock satt jag och backa jätte mycket på 2an så han stanna, men det var bara mitt fel och han hade inget val. Annars var han superfin!

I söndags hoppade inte M1 något men Brownie gick både 125 och 130.
I 125 red jag jätte dåligt! Satt och backa jätte mycket så första hindret var katastrof andra hindret var inte heller särskilt bra, sista hindret var också katastrof men resten var bra ;) Brownie kämpade rejält runt hela banan! Dock lägger jag honom så nära på sista hindret att han vrider sig för att få mer plats, och därför nuddade min fot hinderstödet och bommen ramla ner.... sista hindret som vanligt.

I 130 var han jätte trött, men det är ju inte så konstigt med tanke på hur han kämpa i klassen innan. Jag gick på ett galoppsprång för mycket in i kombinationen så då rev vi B-hindret. Sen ville jag få in ett extra galoppsprång till 6an också men då stanna Brownie, sen hoppa jag det igen. Därefter kändes det dumt att slita på honom så då utgick även jag. Är riktigt missnöjd med min ridning i söndags, det fungerar ju inte så jätte bra att backa ända in i botten på hindrena när de ligger på 125-130....

Filmer kommer

Kommentarer
Postat av: Helena

Har sett dig & din ponny på några tävlingar, tycker du rider riktigt bra ;)

2010-09-07 @ 20:54:19
URL: http://helenasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0