Ridsport är en livsstil

Är ute och skrittar Inova på grusvägarna i solen med Boyce Avenue i öronen och ikväll är det SHM på friendsarena som gäller. Så nu när jag är ute i skogen lite filosoferandes så kan jag faktiskt förundras över vilket liv vi hästmänniskor egentligen lever. Jag lever som i två världar varav ena består av allt det vardagliga som skola, vänner, pojkvän och hela den biten.
Det andra är såklart hästvärlden, som består av ett gäng som är som ett enda stort cirkussällskap. Man transporteras till de mest konstigaste städerna där man träffar samma gamla goa människor. Man transporteras till ett liv med helt andra människor och samarbeten, men där alla delar samma intresse och brinner för ridsporten. För att sedan på måndagen komma tillbaka till allt det vardagliga igen, till rutiner, skola och helt andra människor, för att sedan dra iväg igen med hela cirkusen och allt där runtomkring.

Detta är verkligen charmigt och alla dessa delar gör mitt liv så fulländat och jag får verkligen en dos av alla delar. Detta gör att jag inte tröttnar på någon del och samtidigt får man en möjlighet att få komma ifrån allt lite och det tror jag är viktigt för att hålla motivationen uppe och uppskatta båda delarna. Ridsporten är faktiskt inte bara en sport, utan även en livsstil.


Kommentarer
Postat av: Tanya

Hej!
Jag har precis börjar läsa din blogg.
Intresserad av vad du rider på för bett och vad du tycker om dem. Vilka olika har du provat?
Mycket trevlig läsning.

2012-11-24 @ 02:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0