Svar på tal

Var ju enormt längesen jag svarade på frågor osv, inte för att det rasslar in frågor, men ändå.;) Svarar på en del frågor i kommentarsfälten men tänkte iallafall passa på att svara på två lite fort nu i ett inlägg iallafall. Mest för att jag vill visa lite bilder som hänger samman med ena frågan.
 
Hur gör man om man vill tävla utomlands? Vilka kvalregler är det som gäller? Eller får vem som helst egentligen åka? :-)

Det beror ju lite på vilken tävling det är men generellt så tror jag vem som helst får åka på tävlingar utomlands som är Nationella, enstjärniga eller tvåstjärniga, det brukar inte vara kval osv till dessa. 3-stjärniga och uppåt är svårare att komma med på, där brukar Sverige få färre platser. Varje Internationellttävling delar ut ett visst antal platser till varje land. Då intresseanmälar man till förbundet vilken tävling man vill göra, och de tar ut vilka som får åka. det enda man nog egenligen behöver tänka på är att hästen har FEI pass.
 
Mysigt att rida runt en sjö! Finns det mycket bra uteridvägar där du bor?

Ja verkligen, det är ju något som man absolut inte var bortskömd med i Stockholm, där fanns det ju ungefär en skrittrunda på asfalt och thats it. Här har vi hur många som helst, dessutom i fantastisk natur. Vi har även en galoppbana precis vid stallet som vi får använda på eftermiddagar och helger. Jag vill inte direkt säga att jag är den som uppskattar turer i skogen, jag tycker om att trimma och nöta, finslipa på grejer men fattar ju även att hästarna behöver lite återhämtning däremellan.  Så min standard tur är helt klart runt sjöarna. Eller galoppbanan om jag behöver lite mer bjudning i hästarna, eller konditionsträning osv. Bra när man går från inomhus till utomhussäsong.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa H :)

Tack för att du svarade på frågan! Det ser jättemysigt ut. Själv skulle jag nästan bara vilja rida ut och på galoppslingan om jag hade haft möjlighet. Ha det så bra!

2014-10-29 @ 14:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0