Från första plats till tredje plats

SuperMarion hoppade helt fantastiskt idag. En jäkligt klantig ryttarmiss på sista hindret gjorde att jag inte gick vidare till omhoppning. Slutade 7a bland YR och halkade ner till en 3e plats i sammanställning i Scandinaviumkvalen. 

Det stör mig nåt enormt att jag hade helt fel plan till sista hindret, stegade 30m vilket för mig är 7 självklara steg. Både jag, Peder och Steffi hade som plan att rida 7 steg men det höll inte riktigt. Såg en häst innan jag gick in på banan, den gick 6 steg men var ca 180hög och enorm galopp så inget konstigt med det. Jag hade fortfarande planen att rida sju "lite nice" till hinder nr 11, vilket blev totalfel och alldeles för trångt. Hade lätt kunnat rida på 6 steg dit men höll bestämt mina 7 som jag bestämt och det var mitt dummaste val denna helg, och kostade en omhoppning samt ett par poäng. Resterande var bra så det stör mig.. Efter min tabbe så tog iallafall Steffi ut bågen något enormt på 7, och Peder gick 6 steg. Peder vann, Steffi trea och Alma fick lära sig en läxa. Trots allt en väldigt nöjd Lisen. Lisen nöjd- Alla nöjda! ;)

Har iallafall haft en fantastiskt helg. Marion har inte satt en hov fel och varit helt otrolig, levererat runda efter runda och jobbat otroligt fokuserat och noggrant med hinderna. Den lilla hästen slutar minsann inte att överraska. <3





Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Jag ville bara slänga in en kommentar och säga att dina hästar är helt fantastiska och det är riktigt inspirerande att se dig rida :)

Svar: Tack så jätte mycket! :)
Alma Ranebo

2014-10-30 @ 21:31:24
URL: http://www.jisports.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0