En sekund från final

Marion hoppade super idag, fick till en bra runda. Dock red jag lite för långsamt, var väl egentligen ingen optimal bana för Marion då man kunde ta de snäva svängarna i början av banan. Jag vill ofta ge henne en chans att slappna av i början av banan eftersom hon har en tendens att vara lite spänd/tittig de första sprången. Jag vill därför inte in bland för mycket blommor och sånt i början av banan eftersom hon kan ha fokus på fel saker. Tog därför det säkra före det osäkra och red runt till hinder nr 3. Tog istället bort ett steg till 7an och till sista hindret men det räckte inte ändå. Exakt en sekund från final men det gör inte så mycket egentligen. Har inte ridit så många Swedish Rider Trophy och har inte satsat mot finalen i Flyinge. Jag har istället prioriterat att hoppa lite större klasser samt Scandinavium kval, vilket jag även gör imorgon. Hoppar 145 imorgon som är kval 2 till Scandinavium. Ger mig och Marion egentligen mer än att hoppa 140 finalen idag så det passar mig bra. :)
 


 

Kommentarer
Postat av: Marina Björkman/Team AMY HB

Stort lycka till i morgon :)

2014-10-25 @ 19:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0