Tävlingsfri helg

Ingen tävling denna helg, dock tävlade jag Harry i onsdags. Han var felfri i 120 och hoppade bra. Vi debuterade även 130 och han var mest busig och bockade en långsida efter att han hoppade väldigt bra ur en kombination. Det stog dock ett hinder mitt i hans bockserie som han inte riktigt var beredd på så då fick han helt enkelt smaka lite bommar. Men det var nog egentligen ganska bra. Han är så inne i sig själv och bara busar, han har så sjukt enkelt för sig och bryr sig inte riktigt om att fokusera. Men efter att han fick tänka till lite på 4an så hoppade han strålande och var inte i en bom, började fokusera helt enkelt! Dags för den 7 åriga livliga hingsten att använda sin lilla hjärna, då går det ju galant!
 
Blev inte någon riktig skärpa på filmen på grund av solen men man ser från hinder nr 4/5 i 120 i alla fall.
 
Mina hästar har fått skritta i sjön på sandstranden idag, uppskattat när de väl var i vattnet. En lite längre övertalning på Crownie, men till slut så. Mina hästar har som sagt tävlingsfri helg denna vecka men åker till Norrköping på onsdag för 4 dagars tävling. Harry ska jag hinna tävla på tisdag kväll också. Roligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0