Pausar mellan klasserna

Hoppade Inova i 140 imorse. Hon var jättefin, dock gjorde jag en väldigt onödig volt. Kom lite ur rytm till 3an, därefter var det en 90 graders sväng in i två kombinationen med en ganska stor oxer in. Jag fastnade lite i den svängen och kom aldrig riktigt till ridning, så valde att göra  halt och lägga en volt för att få en lite större och bättre galopp med starkare rytm. Jag trodde att jag rev 3an och blev efter det inställd på att istället göra en skolrunda istället för att rida mot klockan, därav volten. Men jag rev inte trean så det var ju extremt klantigt att lägga till den där extra cirkeln. Hade jag vetat att jag varit felfri där så hade jag varit lite mer fighter in i kombinationen, nu gick luften ur mig lite när jag trodde att jag rev och trodde att jag inte hade någon placering att rida för. Så onödigt. Inova var alltså felfri på alla hinder och hoppade jättefint men jag kom på den geniala idén att lägga en volt. Bra Alma.. 

Nu blir det en powernap i lastbilen, pre action och sedan 140 kval på Marion. Hoppas på en lika lugn och fin Marion idag och att jag rycker upp mig ett snäpp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0