Dagen före tävling

Har ett litet projekt att lösa inför morgondagens tävling. Båda hästarnas klass börjar kl 8.30, men på olika banor. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till alla bangångar och lyckas få ihop tidsschemat eftersom jag är helt själv. Dock klagar jag inte över det, jag är bara glad över att huvudtaget kunna tävla här, men visst hade det underlättat med en mamma eller groom på plats. Är lite lagom stressad över det men allt löser sig nog.;)

Marion kommer gå 140 imorgon på gräset. Inte alls optimalt för denna häst då hon alltid är extremt spänd och stirrig första klassen, och att gå direkt in i en trestjärning 140, första utomhus, känns egentligen som ett ganska dåligt val för denna häst. Men det är enda klassen som går på gräset imorgon. Hade egentligen tänkt rida en lägre klass på sandbanan som uppvärmning men efter lite kloka ord från Lisen så kom vi fram till att det spända och stirriga problemet skulle kvarstå i lördagens 140 på gräset eftersom det ändå skulle bli ny bana och nya hinder. Så det är lika bra att ta tjuren i hornen och rida 140in imorgon. Både den 140in och lördagens 140in är kval till söndagens 145 Grand Prix. Så imorgon är planen att komma in på gräsbanan, göra det bästa av situationen och förhoppningsvis få en lite mer avslappnad häst till lördagens 140. 

Inova inleder helgen med att starta en speedklass som går i 135. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0