Bra nyheter

Var iväg med Marion hos Silvana igår och hon är helt återställd efter olyckan i Falsterbo. Så skönt! Silvana gör verkligen ett fantastiskt jobb med mina hästar. Jag hade tur att Silvana var i Sverige när det hände och att Marion fick så pass snabb hjälp att det aldrig hann bli något allvarligt, tror faktiskt det räddade oss från en lång konvalescent. Nu är i alla fall Marion på banan igen och ingen är gladare än jag. Skönt att ha med mig 3 hästar till tävlingen i Danmark och endast ha en häst hemma som behöver passning.

Inova har ju tagit det lugnt nu ett tag, hon har haft tävlingsledigt 4-5 veckor och fått återhämta sig lite. Hoppade henne för första gången igår på två veckor och hon känns så himla fin och fräsch. Tycker det är fantastiskt hur man märker bara efter ett sånt här litet uppehåll hur hästarna saknat att hoppa. Inova är ändå 12 år, haft ändå bara haft hoppledigt i 2 veckor och var pigg och överlycklig igår. Det är faktiskt härligt att se att de verkligen älskar de man gör, att de älskar att hoppa och tävla och att ett litet break kan skapa mycket motivation hos hästarna. Tycker hon hoppade väldigt väl igår trots låga höjder, hon hoppar med god marginal och hoppar igenom kroppen väldigt väl, väldigt noggrann med sin hoppning trots lite glädjerus.  

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0