En fantastisk Inova och en ringrostig Alma

Inova är verkligen i superform just nu. Vintervilan har varit bra för henne och hon känns otroligt motiverad. Hon vill göra rätt och hon kämpar för att vara felfri, finns ingen bättre känsla när denna häst kämpar med mig. Det här är helt klart den häst som sprider mest glädje i mitt stall, hon är verkligen en fantastiskt rolig individ med mycket personlighet.
 
Tillbaka till dagen. Började med att starta en 130, fick till en fin felfri runda. Inga större konstigheter och en väl avvägd runda. Bra start med Inova. :)
Hoppade även 140 och även den började bra, har dock precis börjat lära mig en ny andningsteknik inne på banan och jag hade för mycket fokus på det och tappade helt enkelt räkningen på en linje. Riktigt klantigt då jag red på 7 steg istället för 6 till banans största oxer, inte det smartaste jag gjort idag. Men förövrigt så var det en bra runda och Inova hoppade riktigt bra. Jag har inte hoppat något stort på länge och den här tävlingen ser jag mer som en träningstävling för mig att prova nya tekniker som ska hjälpa mig mentalt, samt förbereda Inova inför säsongen. Ser fram emot kommande tävlingar och jag tänker inte jobba så hårt för att sälja henne förrän efter Arezzo. Min supernova!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej undrar hur mkt ni vill ha för Inova? Har sett er på tävling och är intresserad! Du kan svara på min mail.

2014-01-20 @ 15:28:07
Postat av: Lollo

Varför ska hon säljas?

2014-01-22 @ 17:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0