Dålig start

Jag blir inte riktigt klok på min lilla unghäst, han är verkligen klurig och jag förstår inte riktigt hur han vill ha det. Han är en helt annan häst inne på banan och jag analyserar ihjäl mig på vad problemet kan vara, olika lösningar och knep men jag blir inte så mycket klokare. På framhoppningen och hemma vet jag precis hur jag ska kompromissa med honom, men inne på banan så är han sjukt oklar. Får ta mig en rejäl tankeställare, åka iväg och hoppa en massa olika banor och försöka komma på vart jag ska börja någonstans. Mer om honom när jag har något vettigt att skriva, och hittat någon logik i det hela.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är en duktig ryttare med känsla, en lättare mer ihoppakommen häst som Marion passar dig som handen i handsken!:) men crownboy känns inte som en perfect match?! Han behöver komma ihop mer, han verkar vara en riktig spjuver som verkligen kan hoppa men har en räv bakom båda öronen?! Tror han passar bättre hos någon som kan få ihop honom mer och hålla mer disciplin i honom, en killhäst!

Svar: Ska man bli bra måste man lära sig alla typer av hästar och det är också därför jag valt att ha tre helt olika hästar, sen är han ju van vid att ha killar på ryggen absolut men med lite tid tror jag det kan bli bra.
Alma Ranebo

2014-01-17 @ 17:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0