Flopp

Jag ramlade av i finalen. Marion har varit väldigt spänd hela dagen. Redan på framridningen gick hon och spände sig för täcken som hängde på sargen och var allmänt ofokuserad. På framhoppningen kändes hon bättre och hoppade ganska bra men jag kom knappt in på banan för att hon var så spänd. 

I SM finalen är det bara en ryttare i taget på banan vilket gör att man får startsignal direkt när man kommer in och hinner alltså inte rida runt och vänja hästarna vid miljön. Hon var inte riktigt med mig och hur fort jag vände upp mot ett hinder som stod mot läktaren så tittade hon till, backade av och hoppade ungefär 2 meter för högt. Var för första gången obehagligt att sitta på hennes rygg, det kändes som att hon var i en helt annan tanke och upptäckte varje hinder precis i avsprångspunkten och vart då chockad- och överhoppade sig. Därav räckte hon inte fram på en linje med 4 steg och stannade, tror faktiskt inte hon såg hindret, det var en bil precis bakom hindret och en ny läktare bakom det hindret på kortsidan som inte varit där de andra klasserna och jag tror det tog fokus. Red verkligen för de 4 stegen och flög rätt in i hindret när hon stannade. Självklart besviken men jag gjorde det jag kunde idag och jag kunde inte ändrat någonting för att få ett bättre resultat. Marion har inte många rundor i kroppen just nu och då blir hon ofta lite spänd inne på banan och hennes huvud hängde helt klart inte riktigt med. Nytt försök på söndag i Scandinavium semifinalen. Idag får hon tävlingsledigt och Inova startar en 140. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Såg din runda i söndags i Scandinaviumkvalet, tycker det var jättestrongt att du fullföljde trots allt, kändes hon lika spänd då med? Det är verkligen supersvårt med spända hästar, min är likadan, det känns som att allt man tränat på hemma är helt förgäves när man kommer in på banan och hästen är helt okontaktbar typ, man försöker hålla sig till planen men inget stämmer, alla distanser blir fel och kommunikationen funkar inte alls! Kämpa på! Och som sagt strongt att du fullföljde, jag hade nog gett upp! Du rider fantastiskt bra och jag hoppas verkligen det lossnar med Marion igen för det är ju en superhäst! Keep on fighting! :)

2014-02-17 @ 18:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0