Film Marion


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid lika härligt att se dig med dina hästar! Mjuk fin ridning på fantastiskt kapabla hästar! Lycka till på tävlingarna :)

Svar: Tack :)
Alma Ranebo

2014-02-06 @ 09:04:36
Postat av: Ida S

WOW! Väldigt imponerad över din följsamhet och tajminng! =). Dina hästar är såå fina, Men Marion Zeta måste vara nåt alldeles extra.

Det är så intressant det här med hästarnas kapacitet... Vad säger tränarna till dig ang Marion? Kan hon gå "hela vägen"? Man tycker ju att det baaara (förstå mig rätt) 10 cm mellan 140 och 150 klasserna? Vad är det som gör att hästen inte tar den sista biten? =).. MVH Ida

Svar: Tack så mycket. :) Visst är det många som är fascinerade av henne, hon drar ju åt sig blickar och syns i mängden, och jag får ofta positiv feedback från tränarna om henne. Det är svårt för mig att säga om hon kan gå hela vägen eftersom jag själv inte ridit de klasserna och inte har någon egen erfarenhet av vad som krävs av hästen för att genomföra till exempel en världscup. Men med tanke på att snäppet mellan 140 och 150 är riktigt stort så kan jag tänka mig att snäppet mellan 150 och 160 är ännu större och marginalerna blir minimala. Man kan ju tycka som du säger att det bara är 10cm, men det är större- och framför allt längre hinder och svårighetsgraden på banan ökar ju väldigt mkt så det är ju inte bara hindret som blir 10 cm högre. Men när det är så pass högt så gör även 10 cm väldigt stor skillnad. Jag kan som sagt inte uttala mig om Marion kan gå hela vägen, jag kan säga att hon hoppar 150 lekande lätt eftersom jag startat det med henne utan problem men mer än det vill jag inte uttala mig om för det har jag ingen erfarenhet om. Visst har jag spekulanter utomlands ifrån som sagt att de vill ha en ny världscupshäst och syftat på Marion och sett den potentialen i henne men det är bara tiden som kan utvisa hur långt hon kan komma.

Din sista fråga är ju väldigt individuellt för varje häst, men oftast är det väl kapaciteten som inte räcker hela vägen, men de kan ju även vara hållbarheten (dvs skador) och inställning som kan avgöra.
/Alma
Alma Ranebo

2014-02-06 @ 17:38:43
URL: http://www.stallcourage.blogspot.se
Postat av: Ida S

TACK för en väldigt bra kommentar. Och jag är helt med på resonemanget! Det är väldigt intressant då många skriver kapacitet för dom högsta klasserna. Svårt att veta då det är enormt mycket som spelar in... Skillnad att hoppa ett enstaka hinder hemma på 150cm än att komma in i fullsatt Scandinavium med kluriga svängar och stora spektakulära hinder.... =). Men som du skrev ang Marion och hennes lätthet för att hoppa.. Jag önskar er all lycka.. och jag tror ni tillsammans kan ta er högst upp.=). Rutin skapar man och vad kan vara bättre än att göra det tillsammans=)

2014-02-06 @ 22:09:39
URL: http://www.stallcourage.blogspot.se
Postat av: Lola

Marion är verkligen en fantastisk häst. Hoppas hon utvecklas som du vill och att DU får chansen att gå hela vägen, för det tror jag att du kommer göra. Få med den känslan och tajmingen som du har. :)

Svar: Tack så jätte mycket :)
Alma Ranebo

2014-02-07 @ 22:32:44
URL: http://lolaskager.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0