Mental träning

Alltid när jag är iväg på mental träning hos Andy så får jag väldigt mycket frågor om vad vi jobbar med, hur vi jobbar osv. Vi har ju jobbat främst med det mentala utan häst men även med mental ridning, dvs mental träning uppsutten. Det är så himla svårt att förklara allting då han använder sig av egna begrepp osv. Om han säger till exempel till mig att jag ska göra en Pre Action så vet jag precis vad jag ska göra, men det ligger ungefär 30min förklaring och föreläsning bakom de orden. Det gör det så svårt att förklara hur vi jobbar då allt är så himla invecklat och lite av ett eget språk på ett sätt. Men jag såg precis på Hippson ett klipp från kommande avsnitt av "Ryttareliten" där Andy jobbar med mental ridning med Charlotte, och det är även såhär vi jobbar uppsuttet. Så för er som frågat och är intresserade av vad vi gör så kan ni i alla fall få en liten bild av det här, tror det är ganska svårt att förstå när man inte är inne i hans system men här får ni i alla fall en inblick i vad vi håller på med. :) Det här ä ju som sagt bara ett klipp men i nästa avsnitt får man nog se mer av honom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0