Hemma!

Åkte raka vägen hem från München till Sverige. Stannade ju i Berlin också på vägen ner men nu ville jag bara komma hem. Körde från München runt 3 halv 4 på natten och anlände i Sverige vid 17 tiden i tisdags. Körde på rätt bra med ett stopp på 10min. Hästarna står så bra i B-kortsbilen och verkar pigga efter resan. Båda hästarna var glada över att komma hem och de hann knappt in i hagen innan de rullade sig 3 gånger var, härligt! Skönt att vara hemma, samtidigt som det är lite tråkigt. Man har gått och sett fram emot den här tävlingen så länge och sen när man har varit där har tiden bara flugit iväg, så nu när man kommit hem känns det lite tomt. Jag är så glad och tacksam över att jag kunde göra denna tävling i år. Har varit helt fantastiskt och väldigt lärorikt.

 

Känns skönt att veta att jag klarade av att göra denna resa + tävling helt själv. Man får lite perspektiv på det hela när man är där. De flesta på dessa tävlingar rullar in med fantastiska lastbilar, hästskötare, chaufför, ev tränare, och sedan flyger ryttaren fram och tillbaka. Visst hade det varit bekvämt att ha det så men jag tycker det är skönt att ha allt i egna händer och göra allt själv. Jag är bara glad över att jag har möjlighet att genomföra tävlingen, och faktiskt klara av det relativt bra. Jag har i alla fall inte missat gå någon bana och kommit i tid till varje start ;) En sån sak som är det enklaste på en tävling blev helt plötsligt det största stressmomentet. Var alltid lika spännande att gå från banan, göra i ordning hästen, komma tillbaka till banan med hästen och få en chock på hur långt de kommit i listan. I Sverige har vi ju systemet equipe där man ändå kan följa tävlingen online i mobil men den möjligheten finns inte direkt utan internet utan det var en ren chansning. Allt har ändå gått över förväntan. Jag tycker faktiskt det är ganska skönt att veta att man kan själv, att man har allt i egna händer, det är en trygghet att veta att man inte är beroende av någon i dessa situationer. Gör man allt själv så blir allt oftast som man vill ha det. :)

 

Nu blir det några lugna veckor på tävlingsfronten, rullar vidare mot Drammen i Norge om 3-4 veckor. Men innan dess ska jag försöka komma igång med unghästen och tyvärr dra igång en försäljning av fantastiska Inova. Synd att man inte kan behålla alla hästar, men en rolig framtid väntar! :)

 

Hästarna tyckte det var skönt att komma hem :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hejhej!
Min plan.är att.åka till Kreuth och.tävla till sommaren. Undrar hur du lagt upp din resa med stop längs vägen, grovfoder för hela resan osv.

:)

Hanssonlinda.blogspot.com

2014-04-03 @ 21:17:16
Postat av: silverbjälke

OJ, Vilken grym erfarenhet och vad kul att det dessutom blev resultat i själva tävlandet. Välkommen hem igen. När du väl landat i vad du gjort kommer du bli väldigt glad, Det är en grymt kul och bra grej.

2014-04-05 @ 10:01:08
URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0