Ny häst!

Crownboy
Valack
2008
e. Casall ue. Quinar
 
Igår gick Crownboy igenom besiktning och röntgen ua. En fantastisk liten häst med mycket humör. Den svåraste hästen jag någonsin suttit på men ändå ganska lik Marion i ridningen, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet. Men jag har bra folk omkring mig och lyckas jag med det här så blir det riktigt riktigt bra! Han är i väldigt bra fas för sin ålder och är betydligt mer ridbar än de flesta 6 åringarna jag ridit, han är kvalad nu till unghäst VM som går i Lanaken men han kommer inte starta då det kräver så mycket av en femåring att rida de så hårt mot klockan. Första provridningen gick katastrof, men trots det provade jag den igen och då satt ALLTING! Och oj vilken känsla denna lilla häst ger. Men marginalen mellan Kaos och Kanon är minimal. Men jag gillar lite sådana hästar och det ger mig så mycket som ryttare. Så denna häst kommer jag nog lära mig ett och annat på. Hästen står nu i Holland men förhoppningsvis anländer den i Sverige på söndag. Vill bara ha hem honom nu! :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: desiree

WOW vilken häst!!!

2013-09-19 @ 09:53:46
URL: http://desireegustafsson.n.nu
Postat av: emma fors

åh va kul! stort grattis! superfin! :)

2013-09-19 @ 12:29:57
URL: http://forzi.blogg.se
Postat av: Anonym

Fast femåringarna går ju bedömning A i VM så de går inte mot klockan. Förutom i finalen, men så är det ju även här hemma i unghästtävlingar.

Svar: Visst är det så. Dock är maxtiden betydligt tuffare där och det är den som gör att man behöver rida de unga hästarna tufft mot klockan även fast det är bed A.
Alma Ranebo

2013-09-19 @ 14:50:21
Postat av: Pappsis

Vilken fin häst Alma. Kommer bli ett stiligt ekipage :-) kram p

2013-09-19 @ 15:02:54
Postat av: Jennifer

WOW!

2013-09-19 @ 16:33:05
Postat av: sandy

Super fin !!!

2013-09-19 @ 20:47:22
Postat av: Alva

Oj vilket språng!!!! Superfin! Men, lite personlig fråga så jag förstår om du inte vill svara, hur har du råd med denna satsning? Köpa tre hästar som kostar mycket pengar (gissar jag), flytta till Skåne mm mm, tänker att dina föräldrar bidrar SÅKLART men de är ju ändå skilda? Som sagt, svara om du själv vill. Bara intressant att veta för en bitter tjej som inte tycker att hon har råd med nånting i hästväg ;)

Svar: Kul att du gillar hästen. Flytten till Skåne är anledningen till att jag kan ha tre hästar. Här är allt mycket billigare i hästväg samt att man sparar många mils körning. Här kan jag ha 5 hästar för samma pengar som vi betalade för att ha 2 hästar i Stockholm..
Alma Ranebo

2013-09-20 @ 07:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0