Mycket förberedelser

Mycket att göra innan avfärden på Tisdag! Imorgon åker jag med lastbilen och hämtar horsehage typ en timme bort som vi  behöver ha med till Belgien. Sen har vi fått tid på måndag till hälsointyget som Inova måste få ha för att åka denna långa resa. Jag måste även iväg med Marion till Silvana på måndag och få henne kollad innan jag åker bort en vecka. Måndag em/kväll kommer en kompis från Stockholm som ska åka med mig och Inova ut i Europa.
 
På tisdag morgon rullar vi från Sverige, via Danmark och Tyskland och stannar i Holland. Där övernattar vi en natt då vi inte får komma fram till tävlingen I Belgien förrän kl 12 på onsdag. Tyckte det var lite tufft för Inova att åka hela vägen samma dag och sedan gå direkt in i en vetcheck och tävla dagen därpå. Så vi kör den långa sträckan på tisdagen istället till Holland, Inova övernattar på ett ställe där jag ska provrida hästar. Sen har vi en timme till Neereoteren i Belgien på onsdag. Då blir det vetcheck, och så börjar tävlingarna på torsdag. :) Ska verkligen bli jätte roligt även fast det är sjukt mycket logistik för den här långa trippen.
 
Det är min första tävling utan mamma och det är ju helt klart den längsta resan att åka så det blir till en utmaning! Men känns i alla fall tryckt att ha med mig någon som också har körkort så vi kan byta av på vägen, har ju trots allt bara haft körkort i drygt ett halvår och inte kört lastbilen mer än någon enstaka gång. Men hinner köra den imorgon och sedan åker jag ju själv med Marion på måndag. Den är väldigt enkel att köra i alla fall så det är skönt! :) Fokus ligger i alla fall på tävlingen och sedan när jag har stenkoll på den så provrider jag så mycket jag hinner utöver det. Ska bli riktigt roligt! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0