Mot Flyinge

Nu rullar jag mot Flyinge och kollar 5 åringarna och 3 årsauktionen. Alla hästarna är trimmade och fina, Marion fick dagens stjärna. Det är lite intressant hur jag vant mig vid att ha en så kapabel häst i stallet, för mig som rider henne varje dag så ser jag henne som "normal-bra". Men efter turnén till Belgien så blev jag påmind om att det är otroligt svårt att hitta någon som kan matcha henne, visst finns det hästar som är lika fina på alla sätt å vis men att hitta en så bra häst som dessutom ska passa mig som handen i handsken har jag insett är nästintill omöjligt. Desto fler hästar jag sitter på desto mer förstår jag hur mycket som verkligen finns i denna lilla häst, jag har provat så många hästar genom åren och har helt ärligt aldrig suttit på någon som är i närheten. För mig som ryttare så har jag återigen blivit påmind att denna häst ger mig stora möjligheter och jag är så evigt tacksam för denna häst. Hon har verkligen allt det jag letar efter hos en häst och att jag hade turen att hitta henne i rätt tidpunkt och fått all hjälp för att klara av henne, det är jag evigt tacksam för. Och nu i efterhand var det även bra att hon var, enligt Malin och Pether- svår, oskolad och behövde tid. Om det inte vore för det så hade vi aldrig kunnat köpa henne och det är samtidigt det som har utvecklat mig så mycket som ryttare. Det är fantastiskt hur mycket glädje denna häst ger mig. Nu hoppas jag bara att lilla Marion snart är tillbaka på banan igen :)




Kommentarer
Postat av: Fia

Vad kul att hon är igång igen! Snart visar ni världen vilket ekipage ni är, håller alla tummar åt er för framtiden :))

2013-10-05 @ 14:52:55
Postat av: Erika

Marion är verkligen häftig och jättefin! Var du aldrig intresserad av att testa hennes dotter? Hon är ju till salu och verkar fin även hon!

2013-10-05 @ 20:09:21
Postat av: Marina Björkman/Team AMY HB

Lilla Marion är en helt fantastisk häst med en vilja av stål och ett hopp utöver det vanliga :) Kram från oss uppfödare <3

2013-10-06 @ 17:18:00
Postat av: Jennifer

Marion är helt fantastisk, ett riktigt trumfkort!

2013-10-06 @ 20:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0