Filmer från gårdagen

Har inte riktigt hittat den där fina lilla marginalen än så ibland råkar jag sätta lite mycket tryck och då exploderar han lite (höhö efter 4an i 110). Tycker vekligen jätte mycket om den här hästen. Jag gillar att han inte tar ut sig alltför mycket i dessa små klasser. Hoppa vet jag att han kan. Han hoppar fortfarande väl men på ett sätt som inte sliter så mycket på honom och det är bra. Han hoppar bättre när det blir lite större hinder och det tycker jag ser även vissa språng i 110, att det är skillnad från 1m. Han är verkligen försiktig men han överhoppar sig inte för det. Han känns väldigt mogen för att vara 5 år, han tittar inte på någonting och bryr sig inte alls över saker runt omkring utan är helt okomplicerad på alla sätt och vis. Han känns väldigt fokuserad, sen att det är ganska mycket häst i en liten kropp att hantera från ryggen det är en annan femma. Tror verkligen denna häst är bra för min ridning, tror jag kan lära mig jätte mycket på honom.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0