Bra runda och en pigg Marion

Inovas runda idag fick jag till precis enligt plan. Satte galoppen från början och allt flöt på fint. Dock två riktigt tråkiga nedslag som jag inte har någon direkt förklaring till. Om Inova har ett ner så har hon oftast inte ett till om det såklart inte är en ryttartabbe. Hon vill inte riva och därför tycker jag att dagens 8 fel är riktigt tråkiga. Hon är dock väldigt känslig för underlag och underlaget här är inte bra denna helgen. Alldeles för blött och klaffsigt och troligtvis är detta en förklaring. Underlaget sög duktigt och Inova kändes lite låg, trots att hon faktiskt hoppade väl och jag gav henne förutsättningar till en felfri runda idag. Jag hade en fin känsla trots allt idag och kan inte vara missnöjd med dagens 8 fel. 

Marion var betydligt piggare, tittigare och vingligare idag och var relativt spänd. Fick ett nedslag på hinder nr 5 där jag satte lite för mycket tryck och fröken hoppade lite för högt och touchade bakbommen på vägen ner, blev lite springig efter det så jag gjorde halt innan nr 6 för att inte lämna något åt slumpen. Hämtade hem henne lite och hoppade sedan super. Så 8 fel även här plus ett par tidsfel. Marion har hoppat klart för helgen och Inova sparas inför söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0