Oklart med Ungdoms GP i Flyinge

Mycket oklara besked idag och jag är ganska så sur. Har varit första reserv till dagens ungdoms Grand Prix (20000 i prispengar och 4 platser till globen att rida om) och förberett Marion för att gå den om någon skulle stryka sig i sista minuten. 

Vid kl 1 idag gjorde jag i ordning Marion för att rida hemma i ridhuset men fick precis ett samtal från Flyinge om att det hade kommit in ett sent återbud och att jag nu var med i klassen, överlycklig! 

Ringde mamma som skyndade sig från jobbet för att hämta lastbilen så vi skulle hinna dit. Ett tag senare kom jag på att jag inte sagt vilken häst jag ville rida (man kvalar som ryttare). Jag ringer upp de och säger att det är Marion jag vill rida, då svarar hon: jag ska se om det finns plats(?). Jag berättar att hon ringt mig 15min tidigare och sagt att jag kom med, det kom hon ihåg. Då får jag till svar att hon bara ska dubbelkolla att jag var nästa på tur och skulle återkomma. 1h senare får jag ett samtal om att platsen inte kommer ersättas och att det nu blir 21st som får rida klassen istället för 22st, helt utan anledning och förklaring. Men så är fallet och det är inte mycket att göra åt saken. Jag kommer sitta på läktaren som ryttare nr 22 och klassen kommer inte att vara full.. Men jag ska sitta där och heja på mina vänner som har goda chanser idag.




Kommentarer
Postat av: Erika

Men är det sant, vad dåligt!!

2013-11-13 @ 20:13:31
Postat av: Anonym

Vad dåligt!! Du borde såhär i efterhand kräva en förklaring!

2013-11-14 @ 10:09:06
Postat av: Anonym

Jag menar, det står ju i reglerna att det ska vara 22 startande...

2013-11-14 @ 10:11:21
Postat av: Caroline

De är jätte konstigt. Du är väl förtjänt en plats. Trist :-(
Dessutom var de bara 20 startande i klassen..

2013-11-14 @ 12:06:28
Postat av: Katta

Fast det blev mest rättvist så här. Du låg på plats 35-40 på rankingen och många dom innan ville säkert också rida men hade inte möjlighet med så kort varsel då alla inte bor så nära som du. Alla ska ha chansen att kunna inställa sig, dvs reserver ska kallas in i god tid.

Svar: Jag fick inte denna förklaring eller anledning igår! Full förståelse om det du säger men det finns ingen regel som säger det, det står ingenstans, som det finns i Volkswagen GP. Så kanske lite sent att komma på denna regel när jag redan blivit inringd om att jag fått platsen.
Alma Ranebo

2013-11-14 @ 17:03:57
Postat av: Caroline

Katta: otroligt lustig förklaring! Var du bor i landet hör väl inte till saken som en regel?? Om nu Alma råkar bo närmre de flesta just denna tävling, grattis till henne.
På något sätt blev det ju mest rättvist att straffa Alma att hon bor för nära? Som reserv kan du bli uppringd när som och de vet alla.

Till saken hör att jag absolut inte känner Alma, läser bara bloggen men tycker att det här var urlöjligt!!!!

2013-11-14 @ 21:26:26
Postat av: Erika

Jättekonstig förklaring. Är man reserv så får man väl vara beredd om man nu är intresserad av en ev reservplats? Om nu Alma var en av få som kunde infinna sig på kort tid så hade hon naturligtvis rätt till platsen! Tycker det är jätteskumt och får lite känslan från GBG och YR finalen där... Vissa styr liksom. Oschyst! (Och nej jag känner inte Alma)

2013-11-15 @ 08:26:28
Postat av: Erika Bergqvist

Men vilken satans rankinglista gick dem på undrar jag?! Jag fick förfrågning i lördags om jag ville rida och jag är ganska galet säker på att du ligger högre än mig!! Lite bättre planering från förbundets sida kanske behövs..

Svar: Tror du låg något nr före mig men inte många snäpp. Så de gick ju inte från nr 20 till 35 på onsdagen utan de var redan nere runt 35 nånstans varav de få som var före mig fanns på plats i Flyinge.. :/
Alma Ranebo

2013-11-15 @ 13:06:13
Postat av: Malin

Fast kattas förklaring var väl inte konstig? Är inte direkt rättvist för de ryttarna som låg före i reservlistan att inte få möjlighet att rida för att man inte kan infinna sig på plats efter nån timme. Som katta skriver ska reserver inkallas i god tid. Att ligga på en reservplats typ nr 35 för att sen rida final känns väl inte direkt okej.

Svar: Fast de hade redan tagit in många reserver då många valt att inte rida så jag tror det var 1 eller 2st före mig, varav båda de var på plats i Flyinge.
Alma Ranebo

2013-11-15 @ 15:19:58
Postat av: Malin

Okej då kan jag hålla med om att det var lite skumt

2013-11-15 @ 19:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0