Gårdagens 145

Gårdagens klass var en ganska tuff 145 klass med 12 hinder och 15 språng med en maxtid som var mer än tuff, endast en felfri av dryga 50 starter. Ryttaren före mig galopperade på duktigt och fick sitt tidsfel redan vid näst sista hindret. Jag visste att tiden skulle bli en svårighet för mig med en liten Marion som gillar att ta i lite extra och vara några sekunder i luften, och att lägga upp galoppen ett snäpp på henne så kan man förvänta sig en mindre explosion och dessutom var alla distanser ganska korta. Så det var alltså bara att försöka dra in på vägarna de få tillfällena som fanns.
 
Började riktigt bra hinder 1-4, vände dock lite för snävt in i två kombinationen där vi fick med oss A-hindret. Fortsatte bra fram till hinder nr 8 som stod gömt och orytmiskt i en bruten båge, hade ett lite framåt läge som jag borde tagit men hade lite för mycket "hålla ihop" tänk på Marion att jag fastnade i bågen och blev aldrig riktigt klar. Fick ett stopp där men det var klokt av lille Marion. Sedan hoppade hon väldigt väl 8-12. Lekte igenom trekombination som låg som 10abc och var väldigt tuff. Dessa brukar vara utslagsgivande för henne men trots att hon inte tävlat på ett tag så känns hon fin, fräsch och har trots allt inte tappat så mycket. Hon hoppade fina språng hela rundan och jobbade för mig. Felen var helt klart på mitt konto och hon gjorde minsann en kämparinsats. 8 fel + lite tidsfel räckte trots allt till några Scandinaviumpoäng.
 
Marion placerad i 145** Grand Prix i Drammen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0