Skandalen i Göteborg- Pay & Jump har fått en ny betydelse

Det har varit stora diskussioner kring YR klassen under Göteborg Horse Show. Där reserver sattes in trots fullt startfält. Helt utan anledning ökades startfältet från 16 ryttare till 18 stycken dagen innan tävlingen skulle gå i Scandinavium. Jag som satt hemma och följde cupen via nätet under Göteborg blev ju inte så där jätte glad av att se denna överraskning. Alla har kämpat för dessa 16 platser i ett halvår och flertalet hoppade över sista kvalet i Kungsbacka för att de inte hade någon chans att komma vidare bland de 16 främsta, detta gjorde även jag. Sen var det ryttare som åkte till Kungsbacka för att safea sin plats bland de 16 främsta- vilket de kanse inte hade behövt göra om de vetat att det var 18 som kom med. Jag hade kontakt med Kristina Warg under helgen i Göteborg för att få reda på vad som hände där nere egentligen. Det var såklart kaos och alla var lika upprörda som jag. Vi har diskuterat detta mycket och Stina har även skrivit ett väldigt vettigt inlägg om detta som jag rekommenderar alla er att läsa. Hon har lyckats fått med allting viktigt i detta inlägg och därför hänvisar jag till det.
 
Kortfattat kan jag bara säga att detta är total katastrof och något sånt här får inte inträffa inom sporten. Detta kommer förhoppningsvis tas vidare och det är stora skriverier om detta. Det står även om detta i Tidningen Ridsport som kom i brevlådan idag. Detta är ingenting personligt till dessa som kom in som reserver utan en protest mot att reglerna ska följas, det finns inga oklarheter. Ena reserven gick även in och vann klassen och hon har absolut där att göra, det bevisade hon ju även väl på plats- men regler är till för att följas.
 
Läs detta läsvärda inlägg här om protesterna under GHS: http://kristinawarg.se/2013/april/protester-i-ghs-young-rider-cup.html
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0