4 felsdag igår

Inova hoppade kanon igår 135, dock ett nedslag i omhoppningen på ett räcke som jag hoppade ganska snett mot tälten så hon frös till lite å klonka i bommen med ena bak. Annars inte i en bom och hoppade super! Marion var spänd igår inne på banan. Kom inte riktigt igång från början och var väl egentligen inte riktigt framme. Kom lite i undertempo ettan och tvåan, tvåan stog så man hoppade rakt emot ena läktaren som hon tittade till på i avsprånget, fick faktiskt ett stopp på tvåan och det var väl väldigt otippat, tror aldrig hon stannat faktiskt. Men sen satte jag lite bättre galopp och då hoppade hon hela banan fint. Så det vart helt enkelt en 4a felsdag.
 
Nu har jag velat fram och tillbaka i ett halvt dygn om Marion ska gå 140 eller 150 och taktikat med en hel del kloka människor för att komma fram till något smart. !40in idag är kval till söndagens kval till Falsterbo, 150in är ett utmärkt tillfälle att debutera, alla förutsättningar är på topp. Mamma är sugen på Falsterbo och tycker 140, Niclas säger klockrent 150, Henrik Lannér säger att jag ska gå på magkänslan, Lisen och Helena Persson säger att jag ska hoppa båda för att förbereda mig inför nationshoppningar där man hoppar två rundor på en dag (och gå ut i 140in om jag skulle ha ett nedslag). Ja en heldel blandade svar och en förvirrad Alma. Tänker jag kortsiktigt så skulle jag nog säga 140in för att jag har goda chanser att kvala här, och Falsterbo vore ju fantastiskt. Men tänker jag mer långsiktigt så är 150 mer givande ur utbildningssynpunkt. Det finns inget bättre ställe att debutera på samt att Marion känts fantastiskt fin. SM-finalen i sommar går även i 150 och det finns inte många möjligheter att hoppa 150 innan dess. Jag har även chans att kvala till Falsterbo på Runsten om 3 veckor.
 
Såå, efter mycket om och men har jag bestämt mig för att Inova hoppar 140 kvalet och att Marion får debutera 150. Det är dessutom så att om jag skulle kvala Inova till söndagens final idag så kvalar jag som ryttare vilket betyder att jag kan välja häst i finalen. Mycket logistik, men nu tar vi en dag i taget och hoppar 140 och 150 idag och sen får vi helt enkelt se vad som händer! :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad hände med femåringen du skulle rida? :)

2013-05-24 @ 17:17:31
Postat av: Elin

Stort grattis till 5 plac i 140 :-)

2013-05-24 @ 17:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0