Helt okej debut

Inova hoppade riktigt fint idag dock får jag klandra mig själv då jag spände kedjan till bettet lite för hårt. Hon knäppte av i nacken och kom inte riktigt fram ordentligt till handen, speciellt i svängarna, och blev lite tom, det kändes lite som att hon inte riktigt såg hinderna. Hade två rivningar som jag själv får ta på mig och sen avbröt jag en distans och gjorde en volt där jag kände att hon inte riktigt var med mig och hade svårt att räcka fram (blev lite kort i galoppen då också och fick kämpa för att räcka fram, fick kämpa rätt hårt även till 9an där det var lite fortsätta läge).
 
Hade svårt att se distanserna när hon inte var där framme så jag utgick vid hinder nr 10 då jag inte vill riskera att förstöra hennes självförtroende när hon nu känns så fin. Ändå nöjd med henne då hon gjorde det otroligt enkelt och hoppade riktigt väl, så henne kan jag minsann inte klandra. :) Dock irriterad på mig själv att jag inte ändrade kedjan. Kände tendens till det när jag tog sista språnget på framhoppningen men beslutade att inte ändra något så sent. Menmen, ändå en helt okej debut och höjden är absolut inga problem och Pether tyckte att hon hoppade jätte fint och ändå gjorde det bra.
 
Slutade iallafall på 12 fel i grunden (ett ner och en volt + 4 tidsfel) och utgick i omhoppningen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Höjden är ju inget problem !! Tvåan hoppa hon ju
Jättefint! Lycka till lör å sön

2013-03-08 @ 19:07:20
Postat av: Anonym

Hon hör hemma här!
Grymt jobb!!

2013-03-08 @ 20:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0