Gott och blandat

Dagens stjärna var Inova, min fantastiska lilla kämpe som har blivit min nya lilla speedhäst och som gör allt för att gå nolla. Hon var felfri i dagens 135 och kom 4a av 80 starter. Mer än godkänt! Så himla fin är hon. :)
 
Marion var pigg idag och hoppade hööööööögt. Herrejusus vilket tryck. Hon blev lite svår för mig idag och det blir väldigt mycket häst när hon är pigg. Trots det kämpade vi oss runt med några mantag.. Fick en riktigt tråkig rullbom på nästsista hindret vilket var lite onödigt, vet faktiskt inte riktigt varför hon rev den vilket gjorde att jag tappade lite fokus av det och rev därför även sista hindret. Så två ner blev det i dagens 140 och jag är inte med till final då man kvalade till final på 5 fel (väldigt många 4 felare). Tyckte banan idag var lite för snäll för att vara ett mästerkap, både lägre och mindre teknisk än Scandinaviumkvalen, och jag tror att det kommer bli en hel del fel imorgon när banan i största säkerhet kommer vara mer utslagsgivande.
 
Hade väl inte riktigt förväntat mig detta resultatet idag men nu är iallafall mitt första YRSM gjort och jag har ju en hel del YRSM kvar att rida så är väl ingen riktig mening med att vara besviken över detta. Självklart hade jag gärna velat rida finalen, främst för rutinen, men får inte heller glömma bort att de flesta av dessa ryttare rider på heltid och har mer erfarenhet än vad jag har.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad roligt att Inova går så bra! :D

2013-03-09 @ 23:32:07
URL: http://ettahnia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0