Tävlingen igår

Var på Jump Club med Inova igår och hoppade 130 och 140. Generellt fina rundor men allt stämde inte hela vägen. I 130 var hon felfri och snabb fram till näst sista hindret, det hindret försökte jag hoppa lite för snett och Inova sprang helt enkelt förbi. Förövrigt riktigt bra så det var tråkigt.
 
Till 140 bytte jag bett då hon var för stark i 130, har dock inte ridit på det i några månader och det blev lite för skarpt så hon knäckte av och räckte inte riktigt fram på distanserna som vanligt. Trots det var hon riktigt riktigt fin! Hon var felfri fram till nästa sista hindret (igen) där jag låg lite stort så hon räckte inte riktigt över oxern, därefter var det 30m fram på 7 steg till sista oxern, hon räckte inte fram som vanligt och med tanke på rivningen hindret innan blev hon lite för försiktig och var klok nog att stanna på sista hindret, låg på tok för stort så det var rätt gjort av henne, dock flög jag av på sista hindret så det var väl inte så roligt. Så som summering av dagen så var rundorna riktigt bra fram tills näst sista hindret, det höll helt enkelt inte hela vägen igår. Har dock haft en dålig helg och varit instabil mentalt så mamma tyckte vi skulle stryka hela dagen men jag är i efterhand glad över att jag var envis om att åkt dit, träffat fina och stöttande vänner. Så trots att resultaten inte var så roliga så hade jag trots allt en ganska bra dag igår.


Kommentarer
Postat av: Beatrice Nyberg

ingen bra dag helt enkelt... puss påå dig!

2013-07-01 @ 16:30:31
URL: http://bbeeaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0