Sista tiden i Stockholm

En vecka kvar till flytten. Stora konsekvenser och en mängd känslor, stor ångest. Jag har ju trots allt bott här i 19 år, i ett och samma hus, och nu när det är så pass nära en så stor förändring så har man mycket i huvudet. Jag har gett upp så mycket för den här flytten, och det gör jag rakt igenom endast för min satsning. Nu får det bära eller brista, jag ger mig helt enkelt fan på att jag ska lyckas med det här förr eller senare, för det är inte värt att ge upp allt häruppe för ingenting. Dagarna utanför stallet just nu går till att hinna träffa så många vänner som möjligt, försöker ta vara på varenda minut.
 
Hela huset står i flyttkartonger och i övermorgon åker varenda pryl i hela huset till Skåne med mamma. Jag stannar kvar här uppe under tiden i ett extremt tomt hus fram tills nästa onsdag då mamma är tillbaka och vi åker på tävling till Sundbyholm, därifrån åker vi direkt till Skåne.
 
Det är mycket inför flytten och en hel del avskedsmiddagar som prioriteras. Bloggen kommer uppdateras mer flitigt när jag är på plats hos Henrik och satsar på ridningen rakt igenom ett tag. Kommer såklart uppdatera från tävlingarna i Sundbyholm och även förberedande inför det men jag kommer börjar om på ny kula (som med allt annat) när jag är på plats i Skåne.
 
Imorgon ska Inova hoppas lite ordentligt inför tävlingen och det kommer med lite tur en film från det. Ska även hinna prova en unghäst innan det är dags för avskedsmiddag som de flesta andra kvällarna sista veckan. Marion ska skrittas åtminstone en vecka till och sedan är det återbesök innan det bär av mot södra Sverige.
Fantastisk present från gårdagens avskedsmiddag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0