Svar på kommentar del 1

 Upptäckte precis att det finns en hel del frågor att svara på, jätte roligt! :) Dock väljer jag att dela upp det i olika delar så ni får svar succesivt under veckans gång. Det innebär alltså att ni kan även passa på att ställa frågor nu så svara jag någon gång i veckan!
 
Hej!
Blir alltid så imponerad av att du har så stadig och balanserad sits i Marions otroliga språng!
Föddes du med den sitsen eller har du fått träna fram den? :) Om du fått träna fram den, hur gjorde du? :)
Keep up the good work! Du är otroligt duktig! :)
Tack!:) Jag har alltid tyckt att det varit viktigt med en bra sits och position och fokuserat mycket på det. Dock har jag aldrig behövt kämpa för det och det tror jag beror på att jag tänkt mycket på det från början och på så sätt undvikit stora fel som behöver justeras. Dock hade jag Niclas i hälarna som ständigt tjatade på mig varje dag under två års tid när jag var yngre, och han noterade tex hur fort jag tittade ner när jag red hästarna på marken. Hade även en period där jag red med lite utåtstående armbågar (något jag fått från Niclas men eftersom han är kille så var det helt okej ;) ) så under någon månads tid fick jag höra "in med armbågarna" sjutton gånger om dagen, haha. Balansen däremot har övats upp succesivt, de ponnysar jag tävlade hoppade väldigt mjukt, men min första storhäst hoppade väldigt runt och var väldigt känslig så då gällde det att hålla sin position, annars flög både jag och hästen i taket. Marion är dock den enda jag ridit som har så otroligt mycket tryck och visst finns det dagar jag hänger löst. Men till vardags jobbar jag en hel del utan stigbyglar, dock tror jag inte det har någon större betydelse när hon drar till riktigt fina språng.. Då är det bara mantag som är räddningen. ;)   
 
Gud vad fin hon är!! :) har två frågor: är hon lite överbyggd? (ser lite så ut på filmen) och sen, hon ser rätt stark ut, är hon det eller mest bara pigg och framåt utan att bli för stark? :)
Tack! :) Marion ser mer överbyggd ut än vad hon är och det beror på hennes aktivitet i bakbenen i galoppen. Hennes bakdel lever sitt eget liv och stutsar runt med ett himla tryck, haha. Hon har ganska svår mun och hon trivs inte alls på tex delade bett. Hon är inte stark på det sättet att hon tar en dragkamp men blir hon för pigg knäpper hon väldigt lätt av i nacken och springer, hon har en tendens att bli springig och då lite svår att komma åt men skulle absolut inte kalla henne stark. :)
 
vad fina saker! men va innebär de å va profilryttare har du några plikter? å får du alla saker gratis eller massor rabatt? =)
Finns hur mycket fint som helst! :) Jag har en del olika samarbeten varav det såklart är enskilda avtal, men självklart ska både jag och företaget har nytta av samarbetet och det ska medföra något positivt för båda parter.
 
När är första tävlingen nästa år? :)
Åstorp 19-20 januari.
 
Hon verkar hellre landa i vänster än höger, tror du skrivit om det tidigare, men kommer inte riktigt ihåg... Hur tänker du och tränar kring det? Jätteduktig är du verkligen!
Det beror tyvärr på skadan i våras och självklart tar det lång tid att bygga upp detta. Hon är svagare i högerbak och försöker därför göra det lite enklare för sig. Jag jobbar med detta dagligen och fokuserar mycket på att bygga upp henne igen genom att rida mkt förvänd galopp mm. Tack! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0