Svar på kommentar

 
hej alma!
ska du tävla något internationellt under våren? du har inte planerat in att åka till tex arezzo,sunshine, valencia?:)
Hej! Ja det kommer jag men eftersom våren framför allt består av Elit-tävlingar och kval (Scandinavium och Falsterbo) så anpassar jag tävlingsplaneringen efter dessa tävlingar. Jag ser ingen anledning att åka utomlands när Sverige faktiskt har hög standard på Elit-tävlingarna. Dessa stora Internationella tävlingar som du nämner får vänta tills jag gått ut skolan, finns ingen möjlighet för mig att dra iväg flera veckor nu under sista halvåret i skolan. Dock är Sunshine Tour en tävling som jag verkligen skulle vilja uppleva :) (hade iof inte tackat nej till de andra heller;))
 
Ska båda hästarna gå yr-sm eller bara marion? :)
Om båda hästarna kvalar så kommer jag antagligen starta båda. Marion är kvalad och klar :)
 
tycker du niklas är en bra tränare? vad är bra och mindre bra med honom?
Ja, absolut. Han har hjälpt mig något extremt och har ju bland annat tagit mig från lättklass till msv A på ponny- och svårklass på häst. Framför allt så har han väldigt bra och genomtänkta övningar. Som tränare är han engagerad och jobbar långsiktigt. Han har hjälpt mig med allt från upplägg, planering, hästköp och mycket annat runt omkring.
 
Hejsan, tänkte kolla vem det är som äger marion? :) läste någonstans att du ägde henne och ett annat ställe att uppfödaren fortfarande gjorde det`?
Mamma äger henne tillsammans med Pelle Svensson. Uppfödaren ägde dock 50% när vi köpte henne så kanske där det blandats ihop?
 
Hej! Tänkta bara fråga hur hög Marion är? Du har en superbra blogg!
Hon är ca 160. Tack! :)
 
Vill först bara tacka för en jättebra blogg, så kul att fälja dig och dina hästar. Undrar bara, rider du med sporrar på dina hästar? och isf varför? Jag vet inte men för mig känns det bara fel. Vore intressant att höra din åsikt.
Ja oftast. De enda sporrarna jag äger är ett par ponnysporrar (ca 1cm och trubbiga) och jag rider oftast med dessa, dock använder jag de ytterst sällan. Mina hästar är väldigt framme för skänkeln och flyttar sig sidledsbara bara jag spänner sadelgjorden.;) Men jag vill ha en liten sporre för att kunna förtydliga om det skulle behövas, samt att jag har två ston varav Marion har en hel del attityd och kan behöva övertygas lite extra ibland.
 
Superbra blogg med fina hästar och duktig begåvad ryttare! Kikar in här varje dag och det slog mig att har du inga filmer från provridning av båda hästarna? Hade varit enormt roligt för en annan som förljer dig att se, du har utvecklat de hur bra som helst! Kämpa på!
Tack så mycket! :) Jo det kan jag absolut leta fram! Dock tveksam om jag verkligen vill dela med mig av Marions provridning haha.. Den består iprincip av att Pether står och "proar" ;)

Kommentarer
Postat av: malin

Jag skulle vilja veta vad du står i för typ av stall med dina hästar och vad ditt mål/dröm är efter skolan?

2013-01-12 @ 03:28:08
Postat av: Felicia

Det skulle verkligen vara kul att få se provridningen på Marion!:))

2013-01-14 @ 16:20:36
Postat av: Felicia

Det skulle verkligen vara kul att få se provridningen på Marion!:))

2013-01-14 @ 16:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0