Dippar 2012

  • Marions utdragna skadeperiod. Från toppen till botten.. Jag var hos Pether 27-29 december (2011, ett år sedan), där han sa att han tyckte att vi skulle satsa mot EM. Vi la upp en planering som innehöll alla stora Internationella tävlingar under våren. Men en vecka senare, två dagar innan landslagsträningen i Strömsholm blev Marion skadad. Missade SM, Scandinavium och det var helt enkelt bara göra om hela tävlingsplaneringen och ut och promenera med stjärnan. Det tog väldigt hårt mentalt och hela våren blev bara pannkaka.. Men efter regn kommer solsken!
 
  • Avramling på SM. Ett halv år senare var Marion äntligen på gång igen, hon kändes väldigt fin och hade hunnit startat 11 starter innan SM varav varit felfri 10 av dessa. Jag åkte dit med en bra känsla och vi skulle dit och ta revansch.. Men så roligt skulle det ju minsann inte bli.. Felfri fram till vattnet i andra kvalet där det blir tvärnit (som hon hoppade två dagar tidigare...) och jag flyger av och får några sprickor i knogen och lillfingret som jag fortfarande känner av och kommer känna av en lång tid framöver. Kan ju även passa på att nämna att detta är enda gången jag ramlat av henne.. och man kan väl tycka att man kan välja sina tillfällen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0