Gårdagens landslagträning

Hoppningen igår var väldigt lärorik för min del. Både jag och Marion hade träningsvärk från lördagens trimning vilket gjorde att hon blev lite springig och spänd, detta är jag dock väldigt glad för nu i efterhand. Henrik har haft många liknande hästar som Marion och har själv gjort misstag på vissa och lärt sig av detta vilket gjorde att han kunde hjälpa mig extremt bra. Efter att ha hoppat två små grindar där hon självklart tittade till och blev lite spänd (se filmen) så testade vi lite olika agerande för att hitta en bra lösning. Blev väldigt stor skillnad och både jag och Pether fick en riktig aha-upplevelse. Fantastiskt bra att detta kom fram under träningen och att han hade en väldigt simpel lösning, speciellt nu i början av året när hon inte tävlat på ett tag och kommer vara spänd de första tävlingarna. Jag blir imponerad och glad när jag får höra att han verkligen provat sig fram på sina hästar och tillslut hittat en lösning och sen bara kan förmedla den till mig och så ger det precis samma reaktion på min häst. Det var verkligen som pether sa, intressant.
 
Även om träningen började lite vingligt och spänt så är jag väldigt nöjd med träningen i helhet, hon hoppade väldigt väl och var lydig trots att det blir lite mycket i huvudet på henne ibland, och att hon blir spänd med att hoppa runt allt utan stigbyglar som hänger och slänger vid sidan- men tur var ju det för det var ju verkligen givande. Kan ju även meddela att mina ben är ganska så döda efter att ha ridit lätt i 2 h utan stogbyglar i lördags och hoppat Marion utan stigbyglar igår, vi snackar ordentligt med knäslut över vattenmatta och grindar mm.. Önskade lite ett tag att jag satt på Inova som bara guppar över lite fint, men sitsträning har ju aldrig skadat. ;) Fick iallafall hoppa sista rundan med och då kändes ridningen lite stadigare.
  

Kommentarer
Postat av: sara

Det är sjukt vilken bara sits du har! Och Marion är så fin!

2013-01-28 @ 19:15:55
Postat av: Erika

Jäklar vad med träningsvärkt du måste ha..! Vill du dela med dig av tipset du fick? Låter ju ovärdeligt, när någon själv har testat sig fram och sedan kan lära ut rätt sätt.

2013-01-29 @ 15:39:38
Postat av: Sandra Svensson

Vilken häst du har, hoppar ju hur bra som helst :) Och du är väldigt duktig som ryttare, otroligt kul att se filmer med dig :)
Är du med i landslaget nu eller?
Kram

2013-01-31 @ 16:24:50
URL: http://sandrasvensson88.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0