Söndagens 140

Gårdagens 140 var en A0:a och det var riktigt längesen jag red en 140 kravlöst. Jag har mest ridit kval hit och dit och safeat lite så nu kände jag helt enkelt att det var dags att rida lite mot klockan. Jag är ju dock generellt väldigt långsamt och allmänt kass på att rida fort men måste faktiskt erkänna att jag tycker jag fick till det ordentligt igår. Väldigt rolig bana att rida mot klockan på, mycket svängar och någon distans där man kunde plocka bort galoppsprång. Jag gjorde det man kunde på banan och hitade ett riktigt flow, speciellt på Inova. 
 
Båda hästarna var med mig och Inova framför allt taggade till lite och tog fram sin fighing spirit och bara letade hinder. Hade egentligen inte tänkt rida lika fort på henne men hon kändes väldigt med mig så det var bara att köra. Hon var väldigt uppmärksam, hoppade väl och kändes inte alls trött för att vara tredje klassen på helgen.
 
Marion kämpade också på bra, hon är som alltid bäst i andra klassen och kändes väldigt fin. Tråkigt att hon inte kvalade till finalen men lite revansch tog vi allt efter en tråkig runda i lördags. Roligt att rida lite fort även på henne och även om hon är lite mer splittrad än Inova och kan titta till på någon blomkruka här och var så var hon bara 8 tiondelar långsammar än Inova. Det trodde jag faktiskt inte. Marion hänger ju lite längre i luften och är lite vingligare men har samtidigt väldigt stor galopp. Kändes iallafall bra att hon var fokuserad på sin uppgift och hoppade väl, jag tappade dock stigbygeln på 7an (lite mardröm på denna häst) men det gick minsann bra ändå. Tur att man trimmar en häst om dagen utan stigbyglar så att man har lite mer snits på det där iallafall ;)
   



Kommentarer
Postat av: Theresia

Wow vad fin Nova är!!!!
Hon kanske ska gå med lite mer tryck i, som i denna rundan? Vilken härlig inställning hon har, ser smidigt ut :-)

2013-02-25 @ 17:45:16
Postat av: Hansepansan

Superfina rundor!
Är det bara jag eller är det inte väl mycket svart/vitt hindermaterial? haha

www.hansepansan.blogg.se

2013-02-25 @ 22:23:51
URL: http://www.hansepansan.blogg.se
Postat av: sara

Jäklar vad okomplicerat inova gör det, hon har blivit såå fin!!

2013-02-25 @ 22:47:02
URL: http://ussing.blogg.se
Postat av: emma

Super fina, hade varit roligt o se filmer när du verkligen till och trimmar hästarna! Super blogg! Berätta mer om dit Skåne äventyr

2013-02-26 @ 09:56:08
Postat av: Emelie

Fyfan vad grym du är på att rida!! Verkligen en person man får inspiration från! :) Grymt!

2013-02-26 @ 23:31:13
URL: http://emeliehellberg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0