Provridning Marion

Har fått in ett antal önskningar om att få se film från när jag provred Marion, så nu äntligen tog jag modet till och visar er en film som iprincip består av en "proandes" Pether ;)
När vi provade henne letade vi efter ett projekt. En ung häst med stor potential och kapacitet som kunde få ta sin tid lite eftersom jag hade Inova som redan var "klar". Vi provade Marion och det gick väl sådär halvdåligt, blev väldigt mycket häst för mig eftersom hon är totalt lelös i hela kroppen och halvhalterna fungerade ju inte sådär superbra ;) Men jag hade sett en film på henne på vägen till Malin och visste redan då att jag skulle ha henne (hon såg lite lättare ut när Malin red höhö;) Iallafall, jag tyckte om henne skarpt även fast det var lite hej å hå, men visste precis vilket språng hon hade i sig. Mamma var dock väldigt osäker, hon tyckte det var för mycket jobb, för mycket häst och var helt enkelt övertygad om att vi skulle ta oss vatten över huvudet. Pether tycker mycket om hästen och ville inte annat än att jag skulle ha henne och var inte alls oroad över att vi inte skulle klara av det. Han sa att hon skulle behöva ett halv år att bara skolas och sen skulle det inte vara några problem, han skulle hjälpa mig mycket och om det motförmodan inte skulle fungera så skulle han köpa henne av oss. Mamma kände väl en hel del trygghet i de orden och genomförde köpet. När vi fick hem henne jobbade jag och Pether väldigt konsekvent och efter tre veckor var allt jobb, som vi trodde skulle ta 6 månader, gjort. Och jag hade en ny förstahäst. :) Garanterat ett av de bästa köpen vi gjort- Jag är fullkomligt kär i denna lilla häst och hade absolut inte kunnat hitta något bättre.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fy sjutton vad du överdriver Alma, han sa proo max 5 gånger under hela filmen inte hela tiden ;) men vad fin hon blivit hörrö, snacka om att hon har mognat :)

2013-02-19 @ 21:09:20
URL: http://Emmamariathalen.blogg.se
Postat av: Mia

Vilket jobb du gjort Alma! Å vilka fina lovord du får!
Är så roligt att följa er! Å inova har ju oxå utvecklats
Väldigt mycket !!!! :)

2013-02-19 @ 23:41:28
Postat av: Stina

Du har verkligen gjort ett fantastiskt bra jobb med henne! :)

2013-02-20 @ 07:41:28
URL: http://stinaagnas.blogg.se
Postat av: Carro

Jätetfin har hon blivit och oj vad din ridning utvecklats sedan denna film!

2013-02-20 @ 11:52:39
Postat av: Frida

Det där var väl inte så farligt. Tyckte du gjorde provridningen bra. Inget att skämmas för. Eran utveckling har dock varit enorm.
Kram

2013-02-20 @ 13:31:19
Postat av: Hille

Grattis på födelsedagen :)

2013-02-20 @ 19:05:06
Postat av: Hanna

Haha det här va ju inte så farligt!! Men snacka om grym utveckling :D

2013-02-20 @ 20:54:24
URL: http://hanut.blogspot.com
Postat av: Tove Abelson

Du har verkligen gjort ett super bra jobb med henne Alma! :)

2013-02-20 @ 21:33:26
URL: http://abelson.blogg.se
Postat av: Hanna

Jättekul att se! :)

2013-02-24 @ 08:07:39
Postat av: Hansepansan

Finns det någon film när Malin rider Marion? =)
Jättefin blogg!!

www.hansepansan.blogg.se

2013-02-24 @ 17:53:41
URL: http://www.hansepansan.blogg.se
Postat av: Isabelle

WOOOOW!! Första gången jag är inne på din blogg nu. Tittar på provridn och tyckte det var spännande att det var hos baryards. Sen kommer det upp en film när du tränar för Pether. Och jag fullständigt tappa hakan, sitter här och gapar.. Ni bloggare som hoppar dessa klasser brukar ha fina hästar, men denna hoppar ju bättre än alla andra jag sett. WOW blivande OS häst?

2013-03-02 @ 14:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0