Bra start!

Inova inledde helgen med ett nedslag i dagens 135cm. Hon kändes väldigt fin och hoppade mycket väl, rättade sig fint efter nedslaget. Inte mycket att säga. :)
 
Red igenom Marion idag och hon kändes väldigt fin idag. Jag experimenterar lite med henne i helgen och det kan bli antingen flipp eller flopp. Jag går direkt in i 140in imorgon och hoppas på att hon är någorlunda fokuserad på mig och inte överhoppar sig allt för mycket så att jag sitter kvar, och förhoppningsvis kvalar till 145cm på söndag. Marion är alltid bäst i andra klassen och efter att ha presterat iprincip likadant i både Strömsholm och Helsingborg (fantastiskt på lördagen, dåligt på söndagen) så måste jag ändra på något. Dessa tävlingar har hon varit fantastisk på lördagen men inte orkat fullt ut på söndagen. Så nu hoppar jag helt enkelt över förklassen och hoppas på att hålla oss något i skick imorgon för att ha energi kvar till en eventuell final. För har hon inte det så finns det ingen anledning att rida in i 145, oavsett hur fin hon varit i 140in dagen innan. Det har blivit precis likadant de två senaste kvalen och jag känner helt enkelt att jag inte kan gå i samma felspår igen och testar nu något nytt. :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0