Tisdag

Söndagen var en hel flopp, började med att lastbilen gick sönder så det blev lite panik där på morgonen, vi fick låna ett släp och kom iväg lite försent och i klassen före hade halva startfältet försvunnit pga av vädret. Vi kom med andan i halsen men allt flöt på ändå. Marion kändes i princip som dagen innan och var inte alls sig lik. Började med att riva hinder nr 1 och sedan stannade hon på hinder nr 8 helt utan anledning. Hon kämpade runt banan och det var första gången något någonsin känts stort på denna häst. Åkte till Silvana direkt igår morse och allt hade sina orsaker, vi kollade henne länge och hittade bland annat att hon hade magsår. Tidigare skadan var i alla fall fortfarande superfin så det var i alla fall bra. Nu har hon fått medicin och ska tillbaka om en vecka. Skönt att det fanns en förklaring. Och trots en dålig dag i söndags så fick vi med oss några viktiga Scandinavium poäng.
 
På fredag gör jag min sista start för året och det blir Crownie som får gå då, väldigt roligt. :) Henrik har förövrigt precis anmält mig till en tävling nästa år som jag verkligen hoppas att jag blir uttagen till och att vi kommer iväg dit hela ligan. Det vore helt fantastiskt! Men mer om det senare, håller tummarna att det går vägen. Nu ska jag åka tillbaka till stallet och visa Inova för några Brasilianare, mycket nu!
 

Inova Light, De Warre i Belgien

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ska du sälja inova?

2013-12-10 @ 16:03:03
Postat av: Anonym

Varför hade hon magsår? Vad beror sånt på? :)

2013-12-10 @ 20:03:53
Postat av: Frida

Precis vad jag tänkte fråga. Men antar att allt är tillsalu för rätt pris! Kram

2013-12-10 @ 20:29:59
Postat av: Marina Björkman/Team AMY HB

Hoppas att Marion Kryar på sig med medicin och lite vila nu :), Lycka Till med visning & Försäljning av Inova! Kram från oss uppfödare.

2013-12-10 @ 21:33:49
Postat av: Emelie

Hur var Marions symptom för magsåret? har ett sto som inte varit sig lik sen i somras.. Då gick hon 140 hur bra som helst o sen ett par veckor senare går hon inte runt 120. Fick avsluta säsongen med att hon inte gick över första hindret två 120 klasser i rad... Visade henne för veterinär (en rätt känd i Sverige) som behandlade en muskel.. EN muskel. Något stämmer inte och jag vill verkligen inte ge upp denna häst..

2013-12-10 @ 21:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0