Gårdagen- snabbinlägg

Blogg.se appen fungerar inte och därför har jag inte kunnat uppdatera.
Inova gick 140 igår istället för 145 och hon var inte med mig igår heller. Hon är jättebrunstig och jag vet inte om det spelar in eller om det generellt är vårkänslor och omställning till utomhus säsongen. Igår stannade hon i kombinationen och jag flög av. Har inte ramlat av på typ ett år och nu har jag ramlat av två ggr på två helger, haha.. Är kluven med Inova och vet inte riktigt varför hon beter sig såhär. Dock var hon likadan förra året vid övergången inomhus/utomhus så vet inte om det har med det att göra. Hon känns förövrigt väldigt fräsch och blev kollad för bara någon vecka sen, men kommer ändå kolla henne i veckan för att utesluta detta.
 
Marion var fantastiskt fin i 145 igår. Hoppade kanon och fick till en riktigt bra runda, fick dock två rullbommar, detaljer. Det var en väldigt lång 145 på 14 språng och ungefär 70m mellan varje hinder. Hela bana bestog iprincip av att sätta en bra galopp och hämta upp hinder för hinder, oändlig vägstreckning. Verkligen en konditionsprövande bana så här i början av utomhussäsongen, hon blev lite flåsig sista 3 hinderna men felen kom i mitten av banan och hon lekte igenom trekombinationen. Känns som att hon börjar bli starkare i högerbak och börjar orka dessa klasser även sista dagen på helgerna. Jag känner mig verkligen säker med henne nu och hittar en stadig ridning på henne, är verkligen jätte nöjd med henne i helgen. Hoppa kanon och har fokuserat väldigt fint inne på banan! Känns riktigt bra inför Norge.
 
Marion Zeta 145 Strömsholm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0