Bra start!

Marion var först ut igår och satte en felfri och snabb runda, blev en andra plats. Kändes väldigt fin! Ledde länge men blev tillslut nedputtad och då ville jag helt enkelt gå in med Inova och försöka vinna med henne istället. Hon hoppade helt fantastiskt igår, fick till en superfin grundomgång. Började riktigt bra i omhoppningen och red betydligt snabbare än på Marion, Inova tyckte dock det var lite för roligt att rida mot klockan och mot näst sista hindret tog hon bettet och kommunikationen försvann och jag flög av lite fint. Haha..
 
Båda hästarna hoppade fantastiskt bra, speciellt Inova, och har inte varit i en bom. Ska byta bett på Inova idag, ska rida på det nu på morgonen och så får vi hoppas att det funkar bra till 140in i eftermiddag som är kval till morgondagens 145. Lyckade lyckligt nog även dra upp mitt älskade lillfinger igen som fortfarande inte läkt sedan utomhus SM förra året, så nu väntar mig ett antal roliga månader ridandes med tre fingrar igen, bittert.. Bara att hoppas på att Inova inte blir stark på det nya bettet men det visar sig..

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0