Svar på frågestund del 2

Vad är det för märke på dina ridskor? :P
Kram! <3
Jag vet faktiskt inte, jag köpte de på Stockholm Horse Show för typ tre år sedan av några Italienare som sålde massor av fina skor och stövlar.. Dock är dessa väldigt slitna nu så jag måste köpa nya..
 
Hej! börjar med att säga att du har en jätte bra blogg! och att du rider jätte bra och har fina hästar! men hur ser din tävlingsplanering ut för i höst? :) och hur har du tänkt att göra med Inova? ska hon oxå gå young rider kvalen till scandinvium? för jag antar att du ska satsa på det med marion iaf :)
Tack! :)  Först och främst är det Runsten nu i helgen, därefter Hudiksvall, Gävle eller Enköping (ev deb 145), Strömsholm (GHS kval).. Det är de tävlingarna som är bestämda, men har även kollat på Tallin, Södertälje mm.
Självklart vill jag försöka kvala till Scandinavium igen för det var grymt! :)
Tanken är att båda hästarna ska gå kvalet (140) till finalen (145cm, som är kvalet till scandinavium) och sedan får man se om man lyckas kvala till finalen (alltså kvalet till scandinavium).. Lite krångligt det där men tanken är alltså att båda hästarna  går helgens 140 kval till finalen och sedan hoppas jag på att Marion lyckas kvala till 145cm finalen som är kvalet till Scandinavium.. Hoppas ni hängde med på det där sista ;)
 

Hur ser det ridmässiga uppläget ut för Zeta några dagar innan tävling?
Det beror helt på vad det är för tävling hon matchas mot och hur anstängande tävlingen är. Men jag jobbar henne ofta lite tuffare ett antal dagar innan tävling så att hon både hinner skolas och framför allt återhämta sig någon dag innan det är dags för tävling.
 
Hej!
Undrar vad du går för linje på gymnasiet?
Vad har du för planer efter gymnasiet? Vad vill du bli när du är vuxen? Rida eller något helt annat?
Jag går samhälle/ekonomi på Nacka Enskilda. Jag vill åka utomlands så fort som möjligt och jobba som beridare, därefter starta egen verksamhet och företag. Jag kommer alltså utgå från att absolut försöka försörja mig på hästar 

Har du tagit körkort? Planerar du att ta?
Nej jag har inte tagit, men jag jobbar på det ;)
 
Hej Alma!
Kan du inte berätta lite om Marions "historia" innan hon kom till dig?:)
Absolut, hon är uppfödd nere på Flyinge och fick föl när hon var 4 därefter tävlades hon en del av Kim Martén (uppfödaren ägde fortfarande). Därefter åkte hon till Malin Baryard som då ägde henne tillsammans med uppfödaren, där var i hon i ca 1.5-2 år och tävlades upp tom 140, därefter köpte vi henne. :)

Kommentarer
Postat av: Elsa

Vad heter Marions avkomma? Vad är det för stam på den och när är den född? :)
Superbra blogg, är alltid så himla inspirerande och motiverande att läsa den. :)

2012-09-07 @ 20:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0