Gårdagens träning

Träningen igår gick bra och Marion hoppade strålande :) Vi började som vanligt med att jobba igenom henne på backen där jag fick mycket beröm för hur jag arbetar henne till vardags på marken och hur fin hon har blivit i kroppen. Väldigt roligt att höra då jag lägger ner mycket jobb på marken med henne och hon börjar faktiskt bli riktigt lydig och fin! :)
 
Därefter hoppade vi som vanligt ett räcke med en bom ett steg framför och även en oxer med en bom två steg framför. På oxern skulle jag lägga henne lite intill för att sedan hålla avsprångspunkten lite utifrån på räcket. Fick till det riktigt bra på oxern där hon hoppade väldigt väl hela tiden, även räcket var bra men skulle velat flytta ut avsprångspunkten lite till.
 
Sedan hoppade vi en bana, jag hoppade den endast en gång då hon kändes väldigt fin. Så vi fokuserade istället mer på en linje som bestod av oxer, fem steg, oxer som kom ganska fort ur sväng. I början fastnade jag lite i svängen vilket gjorde att jag kom lite djupt på första oxer och kom inte riktigt till den ridningen jag ville i svängen så vi hoppade denna linje några gånger för att hitta ridningen ur sväng. Det blev bättre i slutet och detta var verkligen superbra inför kommande stora klasser inomhus då hinderna kommer komma fort och jag behöver komma lite mer till ridning. Nu är hon ändå så pass lydig att jag kan lägga upp en större galopp med lite mer tryck utan att hon blir springig och det kommer jag få stor användning av när hinderna  blir större och kommer snabbare.
 
 

Kommentarer
Postat av: C

Måste kännas helt underbart med ett sådant hästmaterial som du faktiskt har i Marion! Bara hon får vara skadefri och frisk så har du ju en häst för toppen, finns ju inget som talar emot att MArion inte kommer kunna gå 160 hoppningar med mer rutin!!
Kämpa på du är grymt duktig! :)

Svar: Ja, hon är ren trygghet för mig :) Stort tack! :)
Alma Ranebo

2012-09-22 @ 20:21:34
Postat av: Anonym

Vad jobbar dina föräldrar med? Tänkte bara hur ni har råd med allt!! Att ha två så fina hästar kan inte vara gratis... Och förresten, älskar din blogg och jag tycker du är jättebra på att rida, vilken känsla alltså!! Inte många man ser som har det.. Du kommer gå långt i framtiden:):) mvh

2012-09-22 @ 22:21:54
Postat av: Natalie

Vilken skillnad de var på sista språnget när du red bättre väg innan, de är jätte kul och se filmerna du klipper i hopp!! :)

2012-09-23 @ 08:33:56
Postat av: Lina

Alltså jävlar i havet vad fin hon är! Och du rider alltid så himla noggrant och väl, en fröjd för ögat att se :)

2012-09-23 @ 09:05:20
URL: http://linaw.blogg.se
Postat av: Sara

Fyyyyfan vad fin Marion är, helt galet vad hon hoppar!

2012-09-23 @ 15:25:04
Postat av: elin

riktigt snyggt! är din pappa aldrig med när du tränar och tävlar, är det bara du o mamma som är iväg?:)

2012-09-23 @ 15:42:44
Postat av: Lina

Ojojoj vilken häst! Wow!

2012-09-23 @ 23:54:43
Postat av: Helena

Fantastiskt häst! Ni ser så samspelta ut, det syns verkligen att ni tycker om varandra :)

2012-09-25 @ 15:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0