Tankar inför framtiden

Det börjar minsann bli dags att fatta beslut om vad som faktiskt ska ske efter jag gått ut skolan. Vår plan har hela tiden varit att flytta till Skåne så fort jag gått ut gymnasiet för att köpa gård, starta egen verksamhet, ha nära till kontinenten + ett super samarbete som kommer ge mig möjligheter vilket lockar. Jag har verkligen längtat efter detta länge och verkligen sett fram emot detta, men nu när det börjar närma sig så börjar man verkligen förstå på riktigt vad det kommer innebära. Framför allt kommer jag ju flytta ifrån alla mina fantastiska människor jag har runt omkring mig (hela teamet + pappa och bästavänner mfl). Dessa möjligheter innebär alltså även en hel del uppoffringar och nu när det ändå börjar bli dags att fatta beslutet så förstår jag inte riktigt hur jag ska kunna klara mig utan mina favoriter.
 
Detta ger verkligen min karriär ett steg i rätt riktning men samtidigt så är det ett väldigt stort steg att flytta så långt när man börjar tänka rent praktiskt. Trots att detta är det jag vill allra mest så börjar man tänka i andra banor och försöker hitta andra alternativ och eftersom att jag även vill jobba utomlands och eventuellt även annan utbildning så måste jag fundera lite när det ska ske. Vill man jag åka utomlands på en gång? Eller tänka om och leta gård här uppe istället och fortfarande kunna driva egen verksamhet men samtidigt ha kvar alla fina människor runt omkring, men samtidigt får man den där långa resan ut i Europa och som sagt lockar samarbetet i Skåne. Vi är lite veliga för tillfället men förändring ska ske iallafall och oavsett vad så kommer det bara bli bättre, men det är minsann stora och svåra beslut..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Spännande men svårt...På ett sätt åka utomlands först innan du binder upp dig på gård och annat här hemma! Då blir det svårare att komma iväg. Fast att satsa som young rider med dina 2 fina hästar i sverige är ju inte heller helt fel. Det kanske inte är lika slitigt här om du får stöttning av familj och annat ekonomiskt.. Lycka till med besluten!

2012-10-18 @ 21:53:19
Postat av: Emelie

Stanna här!!!! Snälla Alma!!!!<3333

2012-10-18 @ 22:41:50
Postat av: Anonym

vad säger hjärtat och magen Alma?

Kram p

2012-10-19 @ 14:35:59
Postat av: Carro

lyssna på hjärtat!

MEn man lever bara en gång, vill du satsa så gör det, det går alltid att flytta tillbaka om det inte blev som man tänkt!

2012-10-19 @ 19:54:38
Postat av: Anonym

Man är bara youngrider en gång. Junior tiden är redan slut. Ta vara på den tiden :)

2012-10-20 @ 14:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0