Fina hästar!

Båda hästarna har varit superfina idag och jag märker stor skillnad på framför allt Marion med nya sadeln. Hon rör sig ännu mer än tidigare och tar för sig mer och jobbar hela tiden genom ryggen, grymt härlig känsla på backen.. Igår däremot var det hoppning på schemat och jag var minsann inte kompis med sadeln.. Marion hoppade heelt sanslöst och sköt rygg så jag flög i taket ett antal gånger, det var ett rent skämt... Jag får en annan position i nya sadeln och eftersom den inte är inriden än är det inte helt lätt nu i början. Hade haft svårt nog att sitta stilla i en bra position i gamla sadeln när hon hoppade såhär men i nya sadeln hade jag inte en chans. Hej och hå kan man säga, kan ju även passa på att tillägga att hinderna inte var större än en meter.. Kommer minsann inte hoppa i denna sadeln på Marion förrän den är inriden ordentligt, och då blir det till att hålla i manen.. Trodde minsann inte att det fanns ännu en växel hos henne, men hon slutar minsann aldrig att förvåna :) Inova däremot hade jag balansen på plats men lite svårt att komma ner i sadeln ordentligt mellan hinderna, men det är en vanesak och Inova skötte sig bra :) Här får ni en liten fin bild på boven i dramat.. ;)


Kommentarer
Postat av: maria

Det tog ett tag innan jag "kom in i" min butet, men VILKEN känsla man har sedan! Min ena häst är lite lik Marion(dock inte alls lika extrem som Marion, men vem är det?!) att han klipper till rejält ibland, men nu när sadeln är inriden är den super! Man känner minsta lilla rörelse under en och jag trivs inte alls lika bra i min Prestige Meredith som i buteten!
Snygg den nya gravyren var! Den gamla klassiska är fin, men den nya du har är riktigt snygg!

2012-10-25 @ 21:06:41
Postat av: Stina

Sjukt snygg!

2012-10-25 @ 21:22:48
URL: http://stinaagnas.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Alma,

Nice :-)Själv gillar jag min damsadel bäst. När får man provhoppa Marion på den? Ha en skön vecka:-)

kram p

2012-10-26 @ 15:34:12
Postat av: Marina Björkman/Team AMY HB

Har två Butet, en äldre -99 och en "nyare"-03:a, samt en Prestige Paris K (Fälttävlans modellen), alla tre är jätte sköna, men allt hänger ju på att dom passar hästen/hästarna ;), Har haft 5 Butet sadlar och fått byta efter hand pga passformen/bomvidden på hästarna, mm. Samt att jag alltid special beställt dom eftersom jag är nästan 180 cm lång, så har jag 2,5 cm mera framskuren kåpa, 17 ", den ena buten är uppbyggd 2,5 cm mera bak pga den hästen konstitution. Den sadeln passar de flesta hästarna, medans den andra passar bäst på en häst som har lite mer ,manke och smalare rygg. :)

2012-11-05 @ 22:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0